Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Felkod 21 i MS Dashboard och problem med nätverk

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Ja, i vanliga fall kan jag se IP:t. Men jag får inget IP-nummer alls av routern!
    Har testat kabeln från router i datorn, och den funkade så den är det inget fel på.

Sen kan jag fortfarande inte lägga till något i nån fil, för jag kommer inte åt FTP'n.

Comment

Ka du i din dator gå in på start, kör skriv cmd, tryck enter.
      skriv in ipconfig
      vilket ip får du fr routern?

Du ska få ngt sånt:

Ethernet-kort Nätverk:

Anslutningsspecifika DNS-suffix . : Nätverk
      IP-adress . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.8
      Nätmask . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
      Standard-gateway . . . . . . . . : 192.168.1.1
      Last edited by pege63; 2006-09-06, 19:30.
      "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

192.168.0.172 får jag då. Det sitter en hubb kopplad till routern också.

Det har fungerat förut, kan det vara fel på xboxen? Som gör att jag får den där felkoden också?

Comment

ta bort hubben eller har du inga TP ingångar i routern?
          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Jo, men jag har testat att flytta nätverkskabeln till routern också. Får ändå inget IP när jag kör den i boxen, men i datorn fungerar den fint.

Comment

Jag har själv en 8 port router xboxen är kopplad till TP port 8, sen osv, osv , osv där får den sitt IPnr OM den inte får ett IPnr fr routern kan xboxen nic kort vara sönder kanske av åskan el av ngn annan anledning. Kan vara så men om du hittar en lösning vill jag gärna veta den, JO nollställ routern starta om den !

Comment

Går det att laga på något sätt?

Comment

Nej man måste byta moderkort

Comment

Okej.

Kan man lämna in xboxen till Psxcare så dom byter ut det? Och flyttar över chippet eller nåt?
                    Isåfall, hur mycket kostar det?

Comment

Det måste Hansi svara på för jag vet tyvär inte

Comment

Det kostar 1200:-
                        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ok jag har fått fart på mitt nu!! Kopiera allt på C: från en polares box o då funka allt, så nu kan jag köra HD upplösning från boxen, MEN nu ska vi stöka till det här!!! Kunde starta ms dash på båda boxarna utan att hd va låst!!! Konstigt va??? En grej till!!! Kunde inte ändra upplösningen när disken va låst! Hehe skit i det nu för möget funkar!! Grym bild vill jag lova!!

Comment

Man behöver bara låsa hårddisken om man skall starta xboxen med chippet inaktiverat, dvs med originalbios. Annars får man error 05. Det finns INGEN annan anledning.
                            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Kanske det ja men vad jag hört så kommer man inte in i ms dash om disken e olåst, rätta mig om jag har fel det går så bra, men det e vad jag läst/hört!! Vi kom iaf in i ms dash med olåsta diskar om nu detta e ett fenomen!

Tackar för alla snabba svar!!

Comment

MS dash fungerar ypperligt med olåst hårddisk när man kör med hackat bios, dvs med chippet igång.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X