Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Funkar Xbox ihop med Vista??

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Funkar Xbox ihop med Vista??

Hej!
    Funderar på att uppgradera från xp till Vista. har haft en chippad xbox i en vecka nu, o tycker det är kanon med streama film via Xmbc. Kör ett litet nätverk via D-link 604 router. Min fråga är, kommer allt funka om jag installerar Vista, streaming o sånt??

SMB fungerar inte med Vista då Vista använder SMB 2.0.
    Dock kan man installera programet, CCXstreamer på sin Vista maskin och ändra lite i sources.xml filen så lirar det ändå.

Comment

ok, dum fråga kanse, men vad är SMB??

Comment

Delade mappar på datorn
        "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
        Maxtor D-Max 200gig
        v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Det funkar bara fint om du drar hem nån av de senaste XBMC ...
          Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Jasså . Kör xmbc pre 2,1 (April-09-2007). Ska det funka då på samma sätt som det gör med xp??

Comment

Funkar bra för mig ... Ska kolla upp vilken version jag la in sist ... Men har den utlånad för tillfället ... Annars har jag för mig att det finns en guide nånstans här på forumet om hur du får det funka med Vista
              Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X