Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Kantigt" och suddigt spel med ny tv, varför?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• "Kantigt" och suddigt spel med ny tv, varför?

jag köpte mig en Samsung LE-32R86WDX häromdan, o när jag spelar med boxen är det jättesuddigt på lite avstånd, i spelet asså, gubbar ser ut som kladdiga fläckar mer än det dom ska föreställa, plus att alla kanter är jätte "naggiga" vad kan man göra åt detta? kommer det bli bättre med en "HD pack" kabel, även i spel som inte stöder HD på gammla xboxen?
    Last edited by pimmen; 2007-10-20, 00:19.

Ja, kör du med originalkabel så blir det märkbart bättre med en rgb/scart och MYCKET bättre med en komponentvideokabel på en hdtv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

ok, då ska jag köpa mig ett hd pack snarast då, o dessutom 360

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
        Ja, kör du med originalkabel så blir det märkbart bättre med en rgb/scart och MYCKET bättre med en komponentvideokabel på en hdtv.
        menar du att det skulle vara skillnad beroende på vilken koppling bak i tv:n man kör på? hmm vilken är "bäst" i så fall har ju en scart som de står rgb på o en som det står typ AV vid, osså dom tre lösa kontakterna med då...

Comment

Från bäst till sämst:

HDMI
          VGA
          Komponent (dvs tre RCA kontakter för BILDEN, för stereoljud används separata kontakter)
          RGB via SCART
          S-VIDEO
          Composite

Använder du någonstans tre stycken RCA kablar varav en är gul (BILD), en är vit (vänster ljud), en är röd (höger ljud) så är det COMPOSITE video och USEL bildkvalitet. Även om du använder en SCART adapter till detta...

http://www.psxcare.com/page.php?xPage=kabelguide.html
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X