Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

IRC / MIRC / EFNET / #PSXCARE / Hur hittar man filer osv supportfrågor...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• IRC / MIRC / EFNET / #PSXCARE / Hur hittar man filer osv supportfrågor...

Använd denna tråd för frågor om hur man ansluter till EFNET och kommer till #PSXCARE, #XBINS osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Grundläggande guide/info:

<a href="http://www.psxcare.com/support/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=49;t=000009" target="_blank">http://www.psxcare.com/support/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=49;t=000009</a>
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Har aldrig använt Mirc innan.
      Förstår inte hur man ska gå till väga för att hitta Superdisc 3.
      Har läst den grundläggande guiden men utan resultat.
      Börjar bli desperat om jag inte får igång min box snart.

Tack på förhand!

/FIERO

<small>[ 11 January 2003, 15:03: Meddelandet redigerat av: fiero ]</small>

Comment

Jag väljer i mIRC Options-&gt;Connect och ställer där in EFnet som IRC Network. Men vilket land skall man logga in i? Det verkar iofs bli random eftersom mIRC hoppar runt tills man kommer in.

Men varför går det inte att göra !list

Jag får bara "Cannot send to channel"

Help!
        Det finns bara 10 typer av personer, de som förstår och de som inte förstår det binära talsystemet.

Comment

Du måste bli "voiced", innan du kan göra !list, om du läser i "topicen" för #xbins, så står det att man ska sända ett meddelande till xbins, och anledning m m för att bli "voiced".....

msg xbins !list (reason)
          /kLaN

Comment

e jävlig grön på mIRC men jag har kommit in på #bins iaf men jag fattar inte hur jag ska få fram listan på ftp:er?? ska jag bara skriva in !LIST där man "kan skriva"? kommer listan upp i textfältet?
            MVH Holken

Comment

Hei alle sammen!
              Nå har jeg vært innom mirc fått tak i passord og bruker navn og fttp: addressen men vet fremdeles ikke hvordan man bruker det.Finnes det noen veiledning soom ligger rundt i forumet?Please hjelp!!

Comment

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
                Ursprungligen skrivet av xboxfan:
                <strong>Hei alle sammen!
                Nå har jeg vært innom mirc fått tak i passord og bruker navn og fttp: addressen men vet fremdeles ikke hvordan man bruker det.Finnes det noen veiledning soom ligger rundt i forumet?Please hjelp!!</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">1. Skaffa en FTP-klient, vilken som helst duger. Exv. Total Commander från <a href="http://www.ghisler.com" target="_blank">www.ghisler.com</a>

2. Starta en ny ftp-session och ange de uppgifter du fått..

Alternativt, använd din browser som FTP-klient:
                skriv följande i adressraden:

<a href="ftp://loginassword@[ip#ORdns]" target="_blank">ftp://loginassword@[ip#ORdns]</a> (exv. <a href="ftp://george:bush@whitehouse.com" target="_blank">ftp://george:bush@whitehouse.com</a>

Comment

FÅR TEXTEN Connection Timed Out.. Någon som vet en port prövat med 8080 7000 och 6668 mIRC säger att det är porten

Comment

va e adressen till EFnet?? kan bara välja "all" och "quakenet" som IRC server.... å sen "add" då....
                    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
                    respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
                    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
                    http://945gl.no-ip.org
                    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

har en fråga....vadför blev jag banned från #psxcare..
                      hehe gick in.var inne en stund sen BANNED..
                      mvh
                      Xbox 1.2
                      Aladdin Advance chip
                      EvolutionX
                      Maxtor 80 Gb 7200Rpm >hårddisk<

Comment

HOLKEN du ska skriva /msg xbins !list
                        Last edited by soderman; 2004-02-29, 17:25.
                        Xbox 1.2
                        Aladdin Advance chip
                        EvolutionX
                        Maxtor 80 Gb 7200Rpm >hårddisk<

Comment

när jag vill connecta till mirc genom flashfxp trycker jag på quick connect sen skriver jag i

server or url: distribution.xbins.org

username: hussam545

password: emulation

sen connect men de står connection failed hela tiden va beror de på JÄTTETACKSAM FÖR SVAR

Comment

du måste skaffa nytt user/pass för varge inloggning (du får samma, men det gäller bara för 1 gång)

Comment

tack så mycke ska prova de nu

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X