Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spel,PAL och NTSC till en färdig psxcare låda.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Spel,PAL och NTSC till en färdig psxcare låda.

Hej, jag planerar att köpa mig en engen krysslåda men jag vill gärna läsa på massor om det föst så jag fråga runt lite osv.

Men om jag laddar hem ett spel från internet som är ett US spel med NTSC som färkodning. Blir det svartvitt då eller fixar min krysslåda det ?

Tänkte köpa en färdigmonterad låda utav psxcare. Dock vet jag inte vad de slänger i för chip så..

Eller måste man ha någon sorts konverter?

tack på förhand
    meh...

Det beror på din TV om det blir färg eller inte om du kör NTSC-spel.

Jag tror det alltid blir färg om man har boxen i PAL läge, men vissa spel fungerar inte/dåligt när man kör i "fel" läge.

Våra boxar har inga chip alls, eller x-ecuter 2 lite om du vill ha det så.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

hur vet man om tvn stödjer ntsc eller inte?
      för jag har ingen xbox eller ps2 eller liknande så jag kan inte kolla det genom den vägen...
      har även kollat i skit manualen men där står ju för fan ingenting....
      nån som har nåt förslag?

mvh pemani
      PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
      PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
      PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
      360 JTAG Backup Console
      360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Låna något som ger NTSC bild ut, t.ex. en DVD-spelare och en R0 NTSC film. Vi har några TROMA-rullar som är R0 NTSC t.ex. när vi testar vissa saker.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

men måste man ha ngt speciellt för att kunna välja kodning eller är det standard i krysslådan??

har läst ngn stans om en converter, men är lite osäker
          meh...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X