Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flasha Matrix via evo-x dashboard

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Flasha Matrix via evo-x dashboard

Hur gör man? Laddade hem X2_v1_256K.bin och la in den i BIOSmappen, sen kör jag flashBIOS från evoxmenyn. Får fram dom **.bin filer jag lagt där, väljer X2_v1_256K.bin men sen händer inget?
    Ska man använda xcecutor2 eller EvoX 2.6? Är egentligen bara ute efter ingame reset funktionen
    Tacksam för svar...

Är ditt chip konfigurerat till ett användarläge som tillåter omflashning?

Känner din evo-x igen chipet, annars måste du kanske lägga till en id-sträng i evox.ini

Jag har inte hunnit experimentera med omflashning av matrix via evo-x ännu, för mycket att göra på sistonde...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jodå har satt båda switcharna i off läge (läge 4) så då ska det vara skrivbart till bios. Däremot vet jag inte om evo-x känner igen chipet. Kollat i settings och det står BIOS unknown. Säkert det som är problemet men var hittar man en fungerande sträng att lägga till?

Comment

Jag försökte flasha mitt Matrix-chip med den Xflash som finns med på Superdisc, och fick då felmeddelandet om att Manufacturer id var 09 medans Device id var 00. Orkade inte sätta mig in i hur man skulle gå runt detta, så jag tankade ner 'Xflash for Matrix' från xbins ftp-server, och sen var det inga som helst problem.

Det är säkert jätte enkelt att ställa om id eller nått liknande så att gamla Xflash fungerar, men eftersom jag hade sett att det fanns ett program just för Matrix, tyckte jag det verkade enklast att inte hålla på och pilla så mycket

Comment

Ahh precis samma felmeddelande som jag får!! Xbins ftp. Hur hittar man dit?

Comment

gumman

mirc-efnet-xbins väl där skriv !list voila frp server adress dyker upp!

Comment

Hmm inte så hemma på mirc men testade iaf att hitta nu. Fanns ju massor med olika efnet, vilken ska man in på? Hittade ingen kanal som hete xbins nånstans. Mer hjälp tack

Comment

Lugnt. Fixade det nu. Tack för hjälpen

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X