Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur gör man, och vad behöver man?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hur gör man, och vad behöver man?

Jag har precis installerat Matrix/X-odus i mitt x-box (Jag har lagt in Xecuter2 4974 som bios). Men vad gör man nu???? Som jag förstått så ska man koppla ihop x-boxet med pc:n men en korsad nätverks kabel för att kunna installera div program på x-box hårdisk. Behöver man nåt mer???
    SNÄLLA HJÄLP!!!

skaffa ett ftp program.. <a href="http://www.flashfxp.com" target="_blank">www.flashfxp.com</a> ... koppla kabeln mellan xbox och pc. ge din dator ett ip nummer och sen xbox samma förutom sista siffran. slutar pc ip på 1 så slutar xbox ip på 2 tex... starta ftp programmet och connecta till xbox ip med login och lösen xbox.. sen kan du skicka vad du vill.

Comment

Hur ger man Xboxen en IPadress? Måste man inte boota upp med nån skiva och kopiera över nånting från superdisc, typ dashboard eller nåt?

Comment

Jag har xp pro, hur ställer man in ip adress där???

Comment

Högerklick "my network places" "properties" högerklick "local area connection" "properties" Välj "TCP/IP" och "properties" skriv in 192.168.0.1 på ipadress och 255.255.255.0 på nätmask. Samma nummer på xbox men byt ut sista 1:an mot en 2:a.

Comment

Men hur ändrar man ip på x-boxet då?

Comment

gå in på System utils --&gt; Settings .. sen fyller du i ip, subnetmask och gateway.. ta sen save and exit längst ner på menyn.. klart

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X