Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

till den som kan nätverk

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• till den som kan nätverk

först o främst vill jag tacka Hansi för mkt hjälp med att få igång min nya 80gigs hd som fungerar kanon i boxen.
    nu till ett litet problem som jag har kvar o det är att boxen inte får ett ip via min switch som jag har kopplat till ett kabelmodem.
    kör jag däremot från nätverkskortet i datorn direkt till xboxen o ställer in 192.168 osv så fungerar det kanon. jag har provat ett paroilka kablar o restet modemet o boxen. även startat om datorn.
    hoppas nån har en idé för det är tråkigt att man inte kan överföra samtidigt som man tankar utan att behöva löpa sig ett nätverkskort till.

tänkte bara lägga till att jag har testat att inte ansluta något mer än bara xboxen och det hjälper inte.

Comment

Har du nollat ditt statiska IP, tror inte boxen försöker få någon adress via dhcp annars...
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

jo det har jag och konstigt nog hoppade det igång efter ett tags avstängande av modem, switch, dator o xbox. däremot går det otroligt slött att tanka över filer via switchen fastän xboxen känner av 100mbit full duplex. jag har nu ca 60k/s och när jag körde via inbyggda nätverkskortet i datorn direkt kom jag ibland upp i 2 mbyte/s.

Lite trist att behöva stänga av sin vanliga uppkoppling så fort man ska föra in spel på xboxen.

Comment

Jag får bara 50K/SEK när jag kör Bulletproof FTP. När jag kör FlashFXP kommer jag upp i 1M/SEK i 10mbit (=100% utnyttjande av 10 mbit) och 3M/SEK med 100mbit nätverk (switchat).
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

där ser man. vad har ni för bredband in i kåken då? men det ska väl inte spela nån roll förmodar jag.
            ska prova ett par andra ftp-program.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X