Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

DVD-r till Xbox

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• DVD-r till Xbox

Hejsan!

Om jag vill bränna DVD-R skivor till Xboxen, kan den läsa det då? eller är det dvd+r eller dvd-rw som gäller eller något annat skumt format...

Hmm, frågan är väll om nedanstående brännare fungerar till ps2 och xbox. (Vet att DVD-ram är skräp, men den verkar kunna bränna dvd-rom)

----------------------------------------

Hitachi DVD-RAM 4,7GB Bulk 6X2X24 IDE
    2X max (DVD-RAM).

6x max (DVD-ROM).

24X max (CD-ROM).

Utökad IDE (ATAPI).

2 MBytes buffertminne.

Hög dataöverföring (Mode-2 - 33MHz).

DVD-RAM 4.7GB/sida & 2.6GB/sida läs/skriv-kompatibel.

Kan även monteras vertikalt.

Okey efter att jag tänkt till lite och fått ett PM av en så förstår jag att den bara kan bränna DVD-ram... nåja de tgör ju inte så mycket.. kanske ps2 klarar det.. men gör X-box?

Comment

DVD-RAM formatet ska inte funka varken till Ps2 eller Xbox

Så du måste titta på en DVD-R & DVD-RW brännare , förslagsvis Pioneer 104 , då den har ett bra prisläge nu.

Kan inte säga hur det ligger till med DVD+R eller DVD+RW skivor på Ps2 & Xbox, men sådan brännare är rätt dyrare än DVD-R & DVD-RW brännare och samma gäller för +R +RW DVD skivorna , iallfall på alla de ställen jag har sätt.

Så glöm DVD-RAM brännare om du vill kunna bränna grejer som funkar på en Ps2´a och Xboxen

Iofs så finns det nog DVD-RAM brännare som klarar att bränna DVD-R också.

Men det ska nog vara bättre och billigare att skaffa en sådan där Pioneer istället , typ på <a href="http://www.komplett.se" target="_blank">www.komplett.se</a>

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X