Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Överföringshastighet

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Överföringshastighet

Hejsan, idag satt jag in min nya Western Digital 80Gb 7200rpm 8mb cache i xboxen.

Allting funkar jättebra, förutom en sak, när jag ska skicka över saker, så går det väldigt segt, varierar mellan 400-800kb/s ungefär. Med original hårddisken gick det kring 2Mb/s !!!

Varför är det så här? Tycker att det borde gå mycket mycket snabbare med 7200rpm 8mb cache disken!

Jag fick 3,5MByte / sekund när jag bytte disk. (IBM 120GB, 7200RPM)

Comment

De va ju mycke till hjälp

Comment

testa att installera om nätverkskortet(PC). Det funkade för mig iaf.

Comment

Hade också problem med att få överföringshastigheten att bli bra.

För mig var lösningen att byta ftp-program.

Här är resultaten på de program jag provade.

Flashfxp ca 900kb/s
          Smartftp ca 200kb/s
          Cuteftp ca 1700kb/s
          WSftpPro ca 3500kb/s

Comment

det bästa att göra är att köra med WINCOMMANDER. jag fick ca 1-2mb/s till min xbox sne körde jag in wincommander nu fär jag mellan 4-8 mb/s till xboxen. samma för en polare.
            Redcheat

"PsX & Ps2 Will always Rock"

Comment

Jag har en IBM 120 GB 7200 rpm
              Och kör flash fxp, får mellan 6-7 Mb/s

Comment

IBM, jag varnar er att inte använda IBM. Det är en av de sämsta märkena när det gäller tillförlitlighet. Brukar alltid bli problem.

Men det är bara min och mina 5 års erfarenhet av hårrdiskar om pratar.

Comment

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
                  Ursprungligen skrivet av Zatarc:
                  <strong>IBM, jag varnar er att inte använda IBM. Det är en av de sämsta märkena när det gäller tillförlitlighet. Brukar alltid bli problem.

Men det är bara min och mina 5 års erfarenhet av hårrdiskar om pratar. </strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Jaså, hur många IBM har gått sönder för dig under dessa 5 år? Eller är du ännu en av de "förståsigpåare" som tycker att IBM är dåliga eftersom "alla" säger att dom är det...

Om man köper 1000st ibm-diskar och 5 går sönder, samt 10st fujitsudiskar men bara en går sönder, vilket märe är bäst?

:-)
                  Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Håller med dig Hansi, korkat inlägg... Jag har viss erfarenhet av IBM-hårddiskar och både tester, hörsägen och 15 års egen erfarenhet säger mig att det är ett pålitligt märke. Däremot har jag hört mkt skit om Seagate *lol*

Comment

Måste passa på att fråga igen: Använder XBox ATA100 gränssnitt eller ATA133. Funderar nämligen på att köpa en av Maxtors nya tysta och svala DiamondMaxPlus9-diskar för det borde vara perfekt för XBoxen. Är väl mest av akademiskt intresse iofs eftersom överföringshastigheten knappast lär påverkas. Här pratas det ju om 4-7 MB/s, inga svindlande hastigheter med Promise-mått mätt om man säger så...

Comment

Det är så klart upp till var och en vad man tycker är bra. Jag bara ville varna för enligt mina erfarenheter så tycker jag att dom icke är tillförlitliga. 3 diskar har gått sönder det sista året i mina datorer. Och det inte handhavandefel.

Men smaken är som baken, såklart.
                        Jag gillar Western Digital och Samsung mer.

Mvh

Zatarc

Comment

Redcheat:

Provade Wincommander men fick samma hastighet som i WSFtpPro. Förstår inte varför det inte ska gå få högre hastighet. När jag drar från xboxen till PC så får jag över 5Mbyte/s.

Comment

en liten fråga bara... kör ni med orginal kablen eller byter ni hd kablen mot en ata100 kabel ?

Comment

samma problems här, kör med flashfxp.
                              Ner till pc ligger hastigheten på 7000-8000 k/s
                              Men när jag ska tanka till xboxen så får jag vara glad om hastigheten kommer upp i 600 - 700 k/s...

Nån som kan hjälpa?
                              usch för att tanka över colin på 6gb i 600 k/s

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X