Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
Korskopplad kabel finns att köpa på Clas Ohlson, men det verkar inte vara en sån du har köpt.
Den kabel du har köpt skulle du kunna använda om du kopplade samman datorn och boxen med en switch.
men...åååå va *** jag syftar på en Nätverkskabel CAT-5, UTP (Unshielded Twisted Pair). Oskärmad och tvinnad med monterad RJ45-kontakt i båda ändarna. Överföringshastighet upp till 100 Mbps. så står det i deras reklam iaf
Det beror ju på om dom med "tvinnad" menar "korsad" eller inte... UTP "Unshielded TWISTED pair" betyder ju "Oskärmad kabel med ledarna parvis tvinnade" ungefär. Men man brukar ju slarvigt kalla en korsad kabel för twinnad.
Kolla i kontakterna. Sitter de färgade kablarna i samma ordning så är kabeln rak. Annars är den korsad. Eller handla från oss så vet du vad du får :-)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
jo...jag har ju inte köpt kabel än men jag har ju mycket närmre till clas ohlson. jag bor i mälarhöjden hur långt är det till er butik härifrån egentligen?
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Det funkar med en sådan kabel som du har kollat på, ännu ett sätt om du här osäker är att själva kontakten på en korsad "brukar" vara röd & på så sätt visa att den är korsad. Annars e det ju inte svårare än att gå in o fråga på Clas ohlsson o säga att du ska ha en korsad kabel så hjälper dom nog dej.
YES!!! Jag var idag inne på clas ohlson och dom har exakt sådana sladdar och jag kollade det där slutstycket eller vad det nu heter det är olika trådar iaf olika kopplade trådar så en sån sladd kommer jag att köpa *ledsen psxcare* men jag har å mycket närmre till clas ohlson dessutom tror inte jag att ni går i konkurs för att jag inte handlar hos er ...Fast det är ju klart det är ju mej vi snackar om så jag blir nog inte förvånad om ni går i konkurs iaf...
nu har jag köpt den där kabeln och nu så vete*** var jag ska koppla in den och det. Jag har en router men är routern som en hub eller? Om ja måste jag då köpa en ny sladd?
Comment