Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox problem

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xbox problem

På mitt xbox har evolutionX installerats av psxcare. Jag har brännt en iso-fil och när jag ska starta spelet på min xbox så kommer meddelandet "no disc" upp i högra rutan. Vad kan jag ha gjort för fel?

Jag har bränt med med Nero och valt burn image, disc at once, finalize cd, och med lägsta hastighet...

Ett par saker som det skulle kunna vara är:
    Är det på CD-RW eller CD-R???
    De flesta xbox kan inte läsa cd-r, men det vet du antagligen redan.
    Ett par spel som jag fick samma fel med fixade sig när jag brände med prassi istället.
    Jag vet att Nero BORDE göra rätt, men det verkar faktiskt som om prassi gör något annorlunda vid bränningen som gör att det fungerar bättre.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

jag visste faktiskt inte att CD-R skivor inte gick. Vad heter de skivor som fungerar?

Comment

Jag använder Verbatim CD-RW skivor.. det fungerar.

Comment

Jag har provat följande CD-RW:
          Traxdata audio 4X
          Plextor 10X
          philips 2X
          Arita 4X
          Verbatim 10X
          Alla har fungerat felfritt...
          Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X