Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Installera Live-spel, BIOS flashas om?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Installera Live-spel, BIOS flashas om?

Jag har för mig att jag läst att om man installerade något av XBOX-Live-spelen, så riskerade man att BIOS-chippet flashades om, och att man då inte längre hade en moddad box?

Jag har en moddad box, som bara har ett flashat BIOS, och tänkte köra Unreal Championship. Riskerar jag då att min modifiering försvinner?

BIOS flashas inte om, men din evo-x dashboard kommer skrivas sönder eftersom uppdateringen inte riktigt är med på att originaldashboarden bytts ut...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

inte om du väljer att lägga evox-dashboarden som evoxdash.xbe och ha kvar orginaldashboarden på xboxdash.xbe... har inte haft några problem med det då iaf...
      macro|

in a perfect world, the blind would be lead by the retarded

Comment

Men hur startar du då evox-dashboard?

Bootar med någon cdrw?

Comment

Kan en uppgradering till Evox 2.6 vara lösningen?

<snip>

1) Looks for Evoxdash.xbe before Xboxdash.xbe (for Xbox live compatibility)

</snip>

Och är det enkelt att göra från Evox-menyn? Det verkar _lite_ läskigt att flasha om BIOS:et därifrån?

Någon som har gjort det? Och kan ge lite tips om hur man _inte_ ska göra? Var man ska lägga .bin-filen etc?

Comment

Är det lugnt att köra spel som är anpassade för Xbox-live om man bara sitter på en box med enigmha-chip? Ingen risk att något förstörs!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X