Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Progressive scan, hur gör man?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Progressive scan, hur gör man?

Hur gör man?
    Finns det någon som kan hjälpa mig?
    Jag har testat lite olika program som jag hittat på nätet men inte fått något att fungera...
    Jag har letat runt på en massa olika forum men inte hittat någon bra tutorial.
    Måste man patcha både dashboarden och spelet eller programmet?

Snälla skicka inte bara en länk till forums.xbox-scene.com!

Jag har hd-avkitet kopplat till min projje. Nu vill jag oxå kunna nyttja detta.

hmm...

Kan väl inte vara så svårt..

Bara att ändra till NTSC "60Mhz" sedan så är det bara att köra

Comment

Hmm...

Du menar kanske 60Hz i msdashboard?

Det gör inte så att bilden ritas progressivt istället för interlaced.

=(

Snälla finns det inte någon som kör PS?
      hmm...

Comment

Har du rätt kablar dvs den med komponent sladdar (inte av kitet med rgb scart).

Om du har rätt sladdar så kommer du få upp olika val av upplösning i ms dashboard på samma ställe där du väler Widescreen och Pal60 (tror valen ligger under Pal60 t.o.m)..

Comment

Du måste ha eet high def kit till xboxen med component kablar. Sedan köra boxen i NTSC mode hela tiden. Går du sedan ut i ms dashen med component kabeln inkopplad så kan du säga åt den att köra 480P och 720P och även 1080 I. Men du måste ha den i NTSC mode progressive pal sätöds inte. Men det är inga problem för alla spel jag har testat både PAL orginal etc startas fint i NTSC progressive.

Det finns också progressive patcher som gör dvdregion x körs i progressive. Sök på xbox sidor.... Och din mediaplayer är bara att ställa in i config.xml filen långt ner på sidan.....

Lycka till bilden blir dödligt skarp på en HDtv el bra projektor.....

Comment

sedan kan man väll använda VGA bioset
            eller hackat ms dash?

har inte kollat in det så noga då jag inte har någon projektor.

Comment

Jag har sett till att bli återförsäljare för LG och kommer ta hem deras RL-JA20 MK2

http://www.lgenordic.com/cgi-bin/ind...cgi%3Fid%3D412

Så snart kan jag svara på alla frågor om HD upplösningar, samt förhoppningsvis kunna ge en riktigt bra demo med XBOX+Proj.

Jag lär även erbjuda lite bra paketpriser på modifierad xbox med nödvändiga patchar + projektor.
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X