Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Error 16 problem!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Error 16 problem!

Mitt Xbox har gått som en klocka fram till i söndags. Jag har ett Executor 2.2 Pro. X2 4978 bios. Evelution X senaste. Nu är det problem.

-När jag startar med chippet PÅ startar boxen om två gånger för att sedan starta men utan att det blir någon bild ocheject-lampan blinkar omväxlingsvis rött och grönt.

- När jag startar med chippet AV får jag en System Error 16.

-Om ja startar med shippet PÅ och med Evox bootcd händer samma sak som första punkten.

- Om jag startar med chippet AV och ett originalspel i dvd:n får jag system error 16.

Vad kan jag göra för att ordna upp det här?

Re: Error 16 problem!

Originally posted by Nyllet
    Mitt Xbox har gått som en klocka fram till i söndags. Jag har ett Executor 2.2 Pro. X2 4978 bios. Evelution X senaste. Nu är det problem.

-När jag startar med chippet PÅ startar boxen om två gånger för att sedan starta men utan att det blir någon bild ocheject-lampan blinkar omväxlingsvis rött och grönt.

- När jag startar med chippet AV får jag en System Error 16.

-Om ja startar med shippet PÅ och med Evox bootcd händer samma sak som första punkten.

- Om jag startar med chippet AV och ett originalspel i dvd:n får jag system error 16.

Vad kan jag göra för att ordna upp det här?
    http://forum.psxcare.com/support/sho...&threadid=7233
    XBox: v1.1
    Dvd: Samsung
    Modchip: Matrix
    Bios: EvolutionX M7
    Hård Disk: 80Gb (Maxtor)
    Dashboard: EvolutionX 3921

Comment

Jo tack, men vad ska jag göra åt det?

Comment

Flasha om chipet via parallellporten
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Sådärja! Funkade med att flasha chippet genom porten. Nu återstår det ett problem startar jag boxen utan chippet aktiverat får jag ett error 14. Sen tror jag att allt går lite segare... kanske är filerna inte som de ska, Vad ska jag göra?

Comment

Prova "install ms dashboard" från superdisc 3.6
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

samma problem...

men har ett chameleon chipp.
              får fel 16 när jag startar från original hd.
              hur kommer jag runt detta?
              Last edited by _anden_; 2003-08-29, 10:35.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X