Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Behöver hjälp med att bränna med en ND1300

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Behöver hjälp med att bränna med en ND1300

Efter att ha kollat i forumet ett bra tag o försökt göra det som beskrivits så har jag ändå ej lyckats bränna dvd- backups till krysset.
    Så därför undrar jag om det finns någon som kan beskriva hur jag ska gå tillväga för att bränna iso med en NEC ND1300 samt om det finns möjligheter att göra iso'n o sedan bränna så det verkligen funkar?

Vet du hur man bränner CD-R/RW? Så vet du hur man bränner till boxen.
    Bränn i NERO BURNING senaste vers 6.29 ellr ngt sånt.
    Bränn i UDF format i UDF fliken ser du ngt som heter Tvinga DVD Video i kompatibelmodet med xbox, kryssa i det prova med DVD -/+ RW skivor för att testa först lycka till....
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Ok, men där man väljer UDF o force video så kan man ju välja att öppna o välja iso fil, men då försvinner ju force video grejjen, gäller den då fortfarande om jag kryssat i den innan eller kör den data från iso filen?
      Jag provade att extracta iso'n och bränna in alla filer o använda force video men det funkade inte, kan det isåfall vara krysset som inte tar emot mediatypen?
      Använder Fortis dvd-r bulk.

Comment

Nej du skall välja ison i Arkiv/bränn (burn) image, välj sedan i UDF format
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Är NEC ND1300 en bra dvd-brännare?
          Brorsan köpte en, prövade på 3 datorer. Fungerade inte på nån av dem.
          XBOX
          X-ecuter 2.2 Lite
          X2_4983.06 Bios
          120GB HD
          SAMSUNG DVD

Wii 4.2E
          WiiKey 1.99 Beta firmware

Nintendo DSi XL
          M3i Zero

Nintendo 3DS

XBOX360
          Flashad Iextreme ??

Playstation 3

Comment

Inget fel på den brännaren är nog snarare SBS

Comment

Originally posted by pege63
              Inget fel på den brännaren är nog snarare SBS
              Moaha ha ha ha!!!

SBS, som det så ofta är...

Comment

Ja just det, faan va dum jag är hööhhöööhh............du läste inte riktigt vad jag skrev va?
                UDF fliken o allt vad UDF heter försvinner när jag har valt o provat mängder med kombos så där försvinner mina möjligheter o bränna med UDF......nåt annat program eller lösning du eller någon annan har på lager?

Comment

* 666 *

Det var ju inte dig vi menade med SBS...

Prova se om du kan hitta PromoDVD. Sen uppdaterar du pxEngin som du får tag i här http://eval.veritas.com/downloads/pr...xEngine358.exe.
                  Din brännare kanske är för ny men det skada ju inte att prova...
                  Last edited by ktd; 2003-11-19, 20:12.

Comment

hur går det med 1300 brännaren? jag är sugen på en sån men vill gärna veta om dom funkar bra...
                    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
                    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
                    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
                    360 JTAG Backup Console
                    360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

nec 1300

nec 1300 brännaren funkar bra. men inte med monarch skivor. verbatim
                      o princo funkar bra i alla fall för mig

Comment

Enligt min mening så är Alcohol120% det bästa programmet att bränna DVD-ISOs med! BurnAtOnce är ett annan trevlig liten freeware!

Hade problem med Nec 1300a och Nero!!

Whopper

Comment

Skaffa nyaste firmwaren till Necen också. Så tar han dom flesta dvdskivorna. Sen funkar Nero utmärkt med Necen!

Comment

Håller med. Min 1300 fungerar perfekt med Nero och allt annat. Vet dock inte hur den hade funkat utan firmware-uppdateringen, provade aldrig innan jag uppdaterade. Tror den blev bästa köp i Mikrodatorn förresten, om någon bryr sig

/Peter

Comment

Original inlägg av pemani
                              hur går det med 1300 brännaren? jag är sugen på en sån men vill gärna veta om dom funkar bra...
                              Jag köpte en Nec men fick inte riktigt till det med Princo-skivorna för 10 spänn. Jag gick tillbaka till affären, la till en hundring och bytte mot en Panasonic. Den fungerar utmärkt. Men vill man inte bränna på de billigaste skivorna så spelar det säkert ingen roll.

Däremot så har jag svårt att få min box att läsa DVD-RW

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X