Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

säkerhetskopia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• säkerhetskopia

Här kommer ytterligare en newbiefråga men hur gör jag när jag har ett orginalspel på skiva som jag vill säkerhetskopiera och spara på datorn? (till saken hör att jag inte har någon dvd-läsare till datorn och att det skulle vara bekvämt om backupen skulle kunna vara i iso-format för de har jag lärt mig hantera...)

Re: säkerhetskopia

Originally posted by chrillo
    Här kommer ytterligare en newbiefråga men hur gör jag när jag har ett orginalspel på skiva som jag vill säkerhetskopiera och spara på datorn? (till saken hör att jag inte har någon dvd-läsare till datorn och att det skulle vara bekvämt om backupen skulle kunna vara i iso-format för de har jag lärt mig hantera...)
    Starta evolution-X, se till att autolaunch games = off i settings.

Stoppa i spelet i boxens dvd-läsare

Anslut med ftp och kopiera allt från d:\ till din PC

(har du spelet på xboxens hårddisk så kopiera allt från t.ex. f:\games\spelets_namn\ istället)

Använd valfritt x-isoprogram (craxtion t.ex.) för att göra en XISO som du sedan kan bränna om du skaffar en dvd-brännare.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

underbart

Måste tacka för dina snabba svar, vet inte hur jag skulle klarat min moddning utan dig!

Comment

Chrillo >>> du kan även använda Qwix som drar allt från din X-Box hdd till din PC och gör det till en *.iso åt dig.

Comment

hur koppla man xbox till pc?
          Avstängd: Spammar forumet

Comment

Genom en korsad nätverkssladd & FTP
            "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Original inlägg av pege63 Visa Inlägg
              Genom en korsad nätverkssladd & FTP
              Eller använda router / hub med vanlig kabel

Comment

Koma, eller?
                "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
                Maxtor D-Max 200gig
                v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Original inlägg av Piccaruse Visa Inlägg
                  Eller använda router / hub med vanlig kabel
                  Han skrev ju XBOX->PC
                  INTE xbox-router/hub-pc
                  "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X