Här kommer ytterligare en newbiefråga men hur gör jag när jag har ett orginalspel på skiva som jag vill säkerhetskopiera och spara på datorn? (till saken hör att jag inte har någon dvd-läsare till datorn och att det skulle vara bekvämt om backupen skulle kunna vara i iso-format för de har jag lärt mig hantera...)
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
säkerhetskopia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Re: säkerhetskopia
Starta evolution-X, se till att autolaunch games = off i settings.Originally posted by chrillo
Här kommer ytterligare en newbiefråga men hur gör jag när jag har ett orginalspel på skiva som jag vill säkerhetskopiera och spara på datorn? (till saken hör att jag inte har någon dvd-läsare till datorn och att det skulle vara bekvämt om backupen skulle kunna vara i iso-format för de har jag lärt mig hantera...)
Stoppa i spelet i boxens dvd-läsare
Anslut med ftp och kopiera allt från d:\ till din PC
(har du spelet på xboxens hårddisk så kopiera allt från t.ex. f:\games\spelets_namn\ istället)
Använd valfritt x-isoprogram (craxtion t.ex.) för att göra en XISO som du sedan kan bränna om du skaffar en dvd-brännare.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
-
Eller använda router / hub med vanlig kabelOriginal inlägg av pege63 Visa InläggGenom en korsad nätverkssladd & FTP
- Citat
- Flag
Comment
-
Koma, eller?
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig
*
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
- Citat
- Flag
Comment
-
Han skrev ju XBOX->PCOriginal inlägg av Piccaruse Visa InläggEller använda router / hub med vanlig kabel
INTE xbox-router/hub-pc
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
- Citat
- Flag
Comment

Comment