Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilka CD/DVD media fungerar i en XBOX med en SAMSUNG dvdläsare?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Min samsung har läst allt jag har kört i den. Även DVD+R och +RW, ty jag har då ingen DVD-R-brännare.

Däremot kan ju det ha med min brännare att göra snarare än min samsung.

Comment

Original inlägg av XyloFoam
      Testat Platinum DVD+R skivor brända med Pioneer DVR-106.
      Ingen har funkat!

Samma här fast brännt med LG4082-B

Comment

Min dvd-läsare har läst precis alla skivor jag stoppat i den!

De jag bränner med nu är:
        Mr Platinum CD-R 700MB 52x
        Memorex DVD-R 4.7GB 4x

Men som sagt, har inte hittills råkat ut för en enda skiva varken DVD-R eller CD-R som den inte har läst. Funkar kanon med allt!

Mvh

/Sin

Comment

Verbatim CD-RW

Skulle installera Superdisc på några polares nymoddade boxar. De var tre st till antalet och alla hade olika läsare. På de två boxarna som hade Thomson- resp. Philips-läsare gick installationen utan problem. På den tredje som hade Samsung-läsare gick det dock sämre. Läsaren tuggade länge och väl och när installationen väl gick igång så gick det otroligt långsamt. Installationen blev heller inte komplett, alla program las inte in och de program som kom med hängde sig mest hela tiden (berodde nog på att alla filer inte kom med). Försökte ett par gånger till men med samma resultat. Gav upp och satte istället in min Thomson-läsare och då fungerade det klockrent. Skivan var en Verbatim CD-RW brännd på en Nec 1300A.

Comment

ja har en samsung dvd läsare i min box och har ingen dvd brännare. vilka cd-R/cd-rw tror ni funkar?????

Comment

om du hade tagit dig tid att läsa igenom tråden innan du frågar så hade du sett att b.la jag har skrivit om en CD-RW skiva som funkar utan problem i min samsung........
              Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
              respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
              Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
              http://945gl.no-ip.org
              #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

Samsung e den sämsta dvd läsare, ja har en samsung DVD läsare och inga skivor har funkat i den. Har provat 10 olika skivor ingen av de har funkat !!! det kanske beror på vad man har för Xbox v. ja har V1.1 xbox.

Comment

JAG har 1.1-box med samsung och ALLA cd-r skivor jag provat funkar
                  Memorex DVD-R funkar också klockrent. BRÄNN LÅNGSAMT INNAN DU SKRIKER!
                  * Xbox V1.1
                  * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
                  * 160 GB Samsung HD
                  * 10 000+ Roms
                  * 70+ XBOXspel

Comment

Har testat Allt, funkar EJ. Testade koppla in min Pc dvd som ska kunna läsa alla skivor, men det funkade inte, hände samma sak

Comment

har provat 5 olika dvd+r skivor och alla har fungerat klockrent. Verbatim CD-RW funkar också. tdk-rw osså

Comment

va konstigt för funkar det inte. Vet du vad det kan vara för fel????

Comment

AntFlash antingen e det du som inte kan bränna ordenligt lr så e det nått allvarligt fel på din xbox..... för Samsung DVDn ÄR DEN BÄSTA!.....
                          Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
                          respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
                          Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
                          http://945gl.no-ip.org
                          #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

SW testat, fungerar inte alls. Brännt med Nec 3500 i både 4X och 2X. Skönt att jag köpte 250st....

/ElFeo

Comment

attans

Vad/Hur brännde du? Jag har kört SW-skivor, fungerar utan problem i Thomson-läsare och borde därför fungera i alla andra läsare eftersom Thomson utan tvekan är sämst. Om nån funtar på att köpa en DVD+RW skiva och sitter på just en sådan läsare som jag har så är TDK ett säkert kort, har en annan skiva av märket Platinum som fungerade ett tag, sen la den av helt.

När man bränner i Nero så var noga med att bocka för "Force Xbox video mode..." eller nåt i den stilen, annars kan det blev knas.

Comment

Halloj,
                                Jag märkte senare att det var chippet som strula till det hela av någon anledning. När jag stänger av chippet fungerar det tåget med både SW och Datawrite Classic.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X