Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp!! jag vill ha en guide så jag kommer igång med att bränna spel till xbox!! =)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp!! jag vill ha en guide så jag kommer igång med att bränna spel till xbox!! =)

undefined

Tjena på er! finns det nån duktig här som kan hjälpa mig.. skaffa nyss alladin chip å sådär å allt funkar =).. men jag undrar hur jag ska kopiera Orginal spel till min dator.. å jag vill ha en nån som berättar steg för steg.. jag vet att man måste ha en korsad tp-kabel.. men sen vilket program använder man??? för jag ha iaf nero 6 när jag ska bränna.. å sen har jag Simple X när jag ska göra X:iso filer.. men jag måste ha en total guide alltså hur man får typ "Halo" orginal från Boxen till datorn.. å sen hur man bränner ut dom..? å så hur man får till ett fungerande Nätverk mellan datorn/xboxen.. TACKSAM FÖR SVAR!!!

Brukar lägga in spelet först till hårddisken på xboxen med xbcopy025. Sedan kör jag FlashFXP på datorn och använder en korsad nätverkskabel direkt emellan datorn och xboxen. För över spelets mapp till datorn. När det är klart, så gör jag en xiso fil av mappen med något xiso program. Sätter in en tom dvd-r skiva i dvd-brännaren. Kör igång Nero och tar arkiv, och bränn image. Väljer xiso filen som jag gjorde och bränner den i lägsta hastighet. Sen är det bara att köra dvd-skivan på xboxen. Klart.

Xboxens användarnamn=xbox
    Xboxens lösenord=xbox
    Vad xboxen har för ip-adress ser du i system utilt... och settings.
    XBOX
    X-ecuter 2.2 Lite
    X2_4983.06 Bios
    120GB HD
    SAMSUNG DVD

Wii 4.2E
    WiiKey 1.99 Beta firmware

Nintendo DSi XL
    M3i Zero

Nintendo 3DS

XBOX360
    Flashad Iextreme ??

Playstation 3

Comment

Original inlägg av roine_johnsson
      Brukar lägga in spelet först till hårddisken på xboxen med xbcopy025. Sedan kör jag FlashFXP på datorn och använder en korsad nätverkskabel direkt emellan datorn och xboxen. För över spelets mapp till datorn. När det är klart, så gör jag en xiso fil av mappen med något xiso program. Sätter in en tom dvd-r skiva i dvd-brännaren. Kör igång Nero och tar arkiv, och bränn image. Väljer xiso filen som jag gjorde och bränner den i lägsta hastighet. Sen är det bara att köra dvd-skivan på xboxen. Klart.

Xboxens lösenord=xbox

Hej!! okej.. men du.. du råkar inte ha typ msn eller icq.. så man kan få lite direkt hjälp av dig??? vore skit schysst isåfall!! för jag är en NOOOB på detta.. trodde det va lika enkelt att bränna som dte var på gamla goda tiden med Psx =)

Comment

okej!! men du.. du råkar inte ha typ msn?? eller icq? så ifall nått blir galet så har jag dig till hjälp..=).. men jag anväder nyaste nero iaf när jag ska bränna.. men det finns ju så många olika saker att välja mellan.. (DvdRom-iso) (DVD-Rom (boot) Dvd-Rom (udf) Dvd-Rom (udf/iso) ja men det finns många... snälla hjälp mig!!!! hatar att vara nybörjare på saker å ting!!!

Comment

okej.. nu är jag inne på xboxcopy025.. men vart ska man spara spelet då??? det finns ju E: Drive (xbox saves) F: Drive (expansion) E:\games och F:\games.. vart ska jag spara?????????

Comment

okej.. ja jag har flashfxp nu.. hehe.. men jag ska köpa en korsad kabel idag... sen ser man väl på xboxen om man e connectad.. för det står säkert connected elelr nått..??.. sen så öppnar man flashfxp å så trycker man på Connect va? så ser man både datorn å xboxen.. å ser är det bara föra över mappen till pc.. å sen göra xiso fil.. å bränna ut va?? =).. men .. jag har hört att man måste ha nån "default.xbe" stämmer det??

Comment

Original inlägg av roine_johnsson

Xboxens lösenord=xbox

jo det där ded ip såg jag.... men vart kollar man XBOXENS användar namn å LÖSENORD då???

Comment

Xboxens användarnamn och lösenord är XBOX som standard. Vet ej hur man ändrar det. Står någonstans i settings på xboxen. default.xbe filen är spelets startfil. Typ som en *.exe fil i datorn.
                I brännarprogrammet tar du arkiv och tar sedan bränn image. Du väljer sedan den xiso fil du gjorde och bränner den. Då behöver du ej oroa dig om nå inställningar. Har inge msn eller icq.

Xboxens användarnamn är xbox och lösenordet är xbox.
                XBOX
                X-ecuter 2.2 Lite
                X2_4983.06 Bios
                120GB HD
                SAMSUNG DVD

Wii 4.2E
                WiiKey 1.99 Beta firmware

Nintendo DSi XL
                M3i Zero

Nintendo 3DS

XBOX360
                Flashad Iextreme ??

Playstation 3

Comment

Varför kör ni över spelet först? Går det inte att bränna isofilen direkt?

Comment

Hej!

Jag undrar om det på något sätt går att bra bränna ett orginalspel in på en skiva utan att kopla ihop xboxen med datorn?

Comment

danne_p hur har du tänkt att det ska gå? xboxen har ingen brännare :S
                      Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
                      respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
                      Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
                      http://945gl.no-ip.org
                      #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

Surfa in på www.teamavalaunch.com Med det programmet så är det bara att lägga i xbox spelet i xboxen, starta programet, fixa alla nätverksinställnigar, sen skapa en iso med programmet och bränna. :-)
                        Ägare -_Snes - N64 - GC - PS2 - Xbox_- Ägare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                        Auto-Saved
                        Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                        x
                        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                        x
                        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                        Working...
                        X