Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur bränner man xbox-spel?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hur bränner man xbox-spel?

Jag är ny här och har letat igenom forumet. Men jag fattar fortfarande inte hur man bränner xbox-spel som man har laddat ner. Kan inte nån säga exakt hur man ska göra och med vilka program? Från det att filerna är färdig-nerladdade tills det att jag sitter och spelar? Please jag har redan sabbat ca 5 skivor.

Filerna brukar vanligtvis ligga packade med RAR. Packa först upp dem med tex WinRar, du får då en ISO fil, packa upp denna med tex IsoCraxion.
    Bränn sedan på DVD med tex Nero, välj alternativet UDF/ISO och kryssa i rutan under UDF fliken (Required for XBox TM).

OBS! För att spela "säkerhetskopierade" spel krävs det att din XBox är chippad!
    Ver 1.4 <> SmartXX v2
    LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
    IR-Mod<>XBMC

Comment

Ok så långt är jag med.

Hur menar du där i nero, Merlin? Man väljer alltså CD-ROM (UDF/ISO) längst ner i listan till vänster? Men vilken ruta menar du att man ska kryssa i? Jag har bara en flik där det står ISO och en massa rutor att kryssa i? Sen är de bara ta burn image eller?

Comment

När du har tryckt på "UDF/ISO" så kommer det upp ett antal flikar till höger med olika inställningsöjligheter (Info, Multisession, ISO, UDF, osv...).
        Under fliken UDF finns kryssrutan som jag talar om "Force DVD video kompability mode (Required for XBox TM)".
        Denna ska vara ikryssad vad jag har läst (och testat med lyckat resultat).
        Ver 1.4 <> SmartXX v2
        IR-Mod<>XBMC

Comment

Eftersom filsystemet redan är fullt beskrivet i ISO-filen (normalt xiso filsystem) så verkar det rena gojan att sitta och kryssa i UDF osv. Sådant gör man ju bara om man har det man vill bränna i form av lösa filer som man plockar ihop och vill göra en skiva av.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Nej det är skumt!

Det är helt konstigt. Jag har ingen flik som heter UDF bara ISO. Vad har du för Nero? Är det nån speciell och vad har du för verision?

Comment

Har version 6.3.0.2 av Nero.
              Ver 1.4 <> SmartXX v2
              IR-Mod<>XBMC

Comment

Ser du inte vad Hansi skrivit?

Sluta krånla med inställningar när du har en xISO.

Efter du har packat upp rar-filerna till en xISO är det ju bara att välja "Burn from image" i i stort sett vilket brännarprogram som helst.

Comment

Vilket program?

Vilket program använder ni när ni ska skapa den filen man ska bränna? Jag har "xbox-iso-tool". Hur använder jag det? Ska jag bara extracta iso filen och sen bränna dom filer som blir eller ska jag först extracta och sen skapa en ny iso fil och bränna den? Finns det några andra bra program för sånt för det kom upp ett fel-meddelande i xbox-iso-tool.

Comment

Original inlägg av master_chief
                    Vilket program använder ni när ni ska skapa den filen man ska bränna? Jag har "xbox-iso-tool". Hur använder jag det? Ska jag bara extracta iso filen och sen bränna dom filer som blir eller ska jag först extracta och sen skapa en ny iso fil och bränna den? Finns det några andra bra program för sånt för det kom upp ett fel-meddelande i xbox-iso-tool.
                    nero bränner iso-filer direkt.
                    Gå upp på menyraden och välj "Recorder -> Burn image" välj sedan din iso-fil och tryck nästa så händer det saker

Comment

Håller med lucifeer, svårare än så är det inte
                      Hejsan hoppsan !

Comment

hittar inte

ska jag välja min riktiga bränanre eller burn image
                        för när jag väljer burn image så bränns den inte på skivan men när jag väljer attt bränna på skiva så händer ingenting när jag sätter in en tom dvd-skiva,
                        den tycks inte fatta att den e tom, frågar bara om en tom skiva
                        Last edited by m4rcu5; 2006-10-30, 16:07.

Comment

Använda Dvd-Decrypter istället, det är så lätt så att en 3-åring kan använda det. Googla efter programet...
                          Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

tackar tackar, men som du kanske har märkt så vet jag knappt om dvddecrypter,

kan du kanske skriva en guide elr hur jag bränner utt mitt xboxspel i iso format?

Comment

Haha, nej jag orkar inte göra en guide, men jag kan länka till en

http://hem.passagen.se/proxy/burn/guide.htm
                              Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X