Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ftp kontakt = obefintlig.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Nepp, det var inte problemet. Jag har fortfarande samma ip som default gateway och nu funkar det jättebra!

Däremot, så fungerade det inte innan jag ändrade 192.168.0.1 till 192.168.100.1, när jag gjorde det, så funkade allting galant!

Comment

IANA har reserverat följande 3 delar av utrymmet för IP adresser för användning i privata nätverk som inte är uppkopplat mot internet.
      10.x.x.x-10.254.254.254 (255 är reserverat för broadkasting)
      172.16.x.x-172.31.254.254 (255 är reserverat för broadkasting)
      192.168.x.x-192.168.254.254 (255 är reserverat för broadkasting)
      x= välj talet mellan 1-254
      0= inget statiskt tal
      "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Pcn kan inte ha samma som default gw ???

Det är väl självklart att de kan vara samma (är oftast så vid ett hemmma nätverk om man inte använder router eftersom PC´n brukar vara default gw).

Comment

Orkade inte förklara i klartext när jag var nyvaken och på jobbet utan kaffe :-)

Du kan inte ha samma IP på din dator och gatway om man använder sig av en router, men om man tex. använder Switch \ Hubb så självklart ska PC'n med den aktiva internetanslutningen IP adress användas som gateway.
          XBOX v1.1 - Samsung DVD
          Seagate Barracuda 7200.7 80GB
          X-ecuter2 Lite v2.2

Comment

Jag trodde att alla hade en router hemma Det blir ju smidigare så om man har en massa apparater som ska ha uppkoppling.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X