Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hjälp med XBtool

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• hjälp med XBtool

jag vill byta färg på min "eject LED" och vill ha röd..
    så jag tänkte använda XBtool för detta så jag slipper att öppna boxen.. men jag förstår inte hur XBtool fungerar kan någon hjälpa mig?!
    "-Jag är inte rädd för att dö.. Jag vill bara inte!"

[mEn_mAn] Har tyvär kört XBTool för lite för att tycka att jag kan det, hoppas du får svar här!

Du har säkert läst denna Thread,

http://forums.xbox-scene.com/index.p...&f=24&t=50825&

Men då måste du öppna boxen förstås.

Kan man ändra färg utan att byta dioder !?

// Pepplonet
    Last edited by pepplonet; 2004-01-05, 23:16.
    Visit WWW.Pepplon.Com

Comment

jo den har jag läst men jag vill helst inte öppna boxen och det ska gå att göra det med XBtool men jag vet inte hur det fungerar och jag hittar ingen vettig guid eller readme fil..!

Comment

aa det har löst sig.. nu vet jag hur jag ska göra..

Comment

Ok och hur gör man !? vilka färger gäller !?

Tack på förhand.

//Pepplonet
          Visit WWW.Pepplon.Com

Comment

Jag brukar göra om bios på datorn och ändra färgen på lampan på det sättet. Har ett bios som gör att lampan växlar mellan rött, orange och grönt hela tiden när xboxen är på. Sen efter att man gjort om bioset så döper man om det och ftp:ar över det till xboxen och flashar med det bioset.
            XBOX
            X-ecuter 2.2 Lite
            X2_4983.06 Bios
            120GB HD
            SAMSUNG DVD

Wii 4.2E
            WiiKey 1.99 Beta firmware

Nintendo DSi XL
            M3i Zero

Nintendo 3DS

XBOX360
            Flashad Iextreme ??

Playstation 3

Comment

roine_johnsson: vad heter det programet??

Comment

Jag har XBTool 1,0,8b19 som jag kör på datorn.
                Du kan ladda ner det på http://www.xbox-tribe.com du hittar den under downloads och bios tool. Det har kommit ett XBTool 1,0,9 nu så det ska väl vara bättre antar jag.

Jag laddar över via ftp det bios som jag vill ha en egen version av till datorn, öppnar det genom xbtool och gör ändringarna och tar sedan "save as" och sparar det under ett annat namn och laddar över det till xboxen.
                XBOX
                X-ecuter 2.2 Lite
                X2_4983.06 Bios
                120GB HD
                SAMSUNG DVD

Wii 4.2E
                WiiKey 1.99 Beta firmware

Nintendo DSi XL
                M3i Zero

Nintendo 3DS

XBOX360
                Flashad Iextreme ??

Playstation 3

Comment

Om man bara vill kunna ha annan färg på LED lampan så kan man göra det i Avalaunch tex (utan att ändra bios med xbtool).

Kan välja vilken färg den ska ha när den står standby vilken färg den har när den laddar ngt.

Comment

men jag har evolutionX och där måste man väl andvända XBtool..?!

Comment

Originally posted by roine_johnsson
                      Jag brukar göra om bios på datorn och ändra färgen på lampan på det sättet. Har ett bios som gör att lampan växlar mellan rött, orange och grönt hela tiden när xboxen är på. Sen efter att man gjort om bioset så döper man om det och ftp:ar över det till xboxen och flashar med det bioset.
                      Vad är det mer man kan ändra i bios med det programet? Kan man ändra speeden på fläkten t.ex?

Comment

ladda ner det så får du ju se vad det gör
                        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Japp man kan även ändra speeden på fläkten med xbtool, återigen det kan man också göra om man använder avalaunch (sätta fläktspeed dvs).

Så varför inte göra det enda rätta glöm xbtool och använd avalaunch, släng evox och du blir glad och nöjd... :-)

Comment

Hmmm... tycker avalanch suger! Men jag kanske har en gammal version? Får det inte att funka ihop med dvdkitet, buggar då...
                            Vilken är nyaste verionen?Vore det inte bättre att ändra i bios? Då man kör andra program såsom xbmp eller spelar spel... det e juh då man vill ha upp fanspeeden. För om den bara står igång med Avalanch så bli den juh inte särskillt ansträngd?
                            Last edited by Zelloc; 2004-01-08, 17:54.

Comment

Originally posted by roine_johnsson
                              Jag har XBTool 1,0,8b19 som jag kör på datorn.
                              Du kan ladda ner det på http://www.xbox-tribe.com du hittar den under downloads och bios tool. Det har kommit ett XBTool 1,0,9 nu så det ska väl vara bättre antar jag.

Jag laddar över via ftp det bios som jag vill ha en egen version av till datorn, öppnar det genom xbtool och gör ändringarna och tar sedan "save as" och sparar det under ett annat namn och laddar över det till xboxen.
                              Tack mannen, ska prova lite ikväll får man se.

//Pepplonet
                              Visit WWW.Pepplon.Com

Comment

Working...
                              X