Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips för er som vill måla er xbox!

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Da Man
    mEn mAn: Slipade du din Xbox innan du målade med Biltemas färg?? Använde du deras primer först? Jag slipade min men det var jobbigt, gjorde du det?
    Nja, jag slipade bort en repa på framsidan av skalet.. annars slipade jag inte mer! det gick bra med att bara lacka efteråt.
    "-Jag är inte rädd för att dö.. Jag vill bara inte!"

Comment

DieselJ diggar din beige/mörkröda box. Om du orkar kanske du bara kan knåpa ihop en snabb guid hur du gjorde.. vad du plocka ut osv...tacksam

Comment

Denna boxen är satans snygg måste ja säga BILD HÄR

Comment

men_man: låter som du jobbar me färg? jag kunde inte sagt det bättre själv
          ska se på jobbet på måndag om jag kan tappa upp lite schyst metallic färg och lägga på spray. så fult me svart ju >:]

Comment

Original inlägg av uneasy
            men_man: låter som du jobbar me färg? jag kunde inte sagt det bättre själv
            ska se på jobbet på måndag om jag kan tappa upp lite schyst metallic färg och lägga på spray. så fult me svart ju >:]
            nja inte riktigt.. jag går i nian.. gick väl i åttan när jag skrev det..
            men lite har man läst på
            "-Jag är inte rädd för att dö.. Jag vill bara inte!"

Comment

jag undrar hur man gör för att få den runda xbox loggan i mitten att få andra färger käper man färdiga eller sprayar man dessa oxså?

Comment

Det går att köpa, men verkar onödigt, då det bara är att skrapa bort färgen med nagelacksborttagningsmedel utan aceton väldigt lätt sedan bara spreya på valfi färg. Jag gjorde det och det blev tämligen helt ok?
                Attached Files
                För att se min moddade och målade xbox, kolla profil sedan hemsida!

- Om du lever i floden måste du bli vän med krokodilen.

Comment

DeN som har Crystal(å inte har chackat sitt X på stenåldern=P).. så går det lika bra å lacka insidan av skalet.. ser riktigt jävla snyggt ut.. om man har rätt färg vill säga.. dessutom så slipper man alla jävla smårepor som lätt kan uppstå när man bara målar/lackar utsidan
                  "Movies dont create psychos, movies make psychos more creative"

Comment

KaN tillägga att jag använde VOLVO orginal lack.. Jag tycker den är så bra.. VOLVO orginal lack.. ibland när livet känns hårt så brukar jag gå ut till garaget.. så fort man ser en bruk VOLVO ORGINAL LACK så känns det som att alla ens problem rinner ut i sanden.. Därför använder jag ALLTID VOLVO ORGINAL LACK..
                    =PSådär Volvo.. jag skickar fakturan!=P..

Comment

Eller så kan man lacka/måla insidan,,, så behöver man inte oroa sey för en massa jävla smårepor.. dessutom så ser det rätt snyggt ut,, Mitt X http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=21014

Comment

Blir det inte ganska jobbigt att fixa ett snyggt motivlack på insidan? Käns ju lite bakvänt att börja med de minsta detaljerna för att sedan avsluta med att måla bakgrund över hela
                        "The mind is like a parachute - it only works if it's open."
                        - Frank Zappa

Xbox 1.1 / PCBioxx / WD120GB

Comment

Original inlägg av miraculix
                          Blir det inte ganska jobbigt att fixa ett snyggt motivlack på insidan? Käns ju lite bakvänt att börja med de minsta detaljerna för att sedan avsluta med att måla bakgrund över hela

Hahaha Nä allt går bara man vill..
                          Kan ju passa på å trycka till att det funkar bäst om man kör typ kristall eller Green ed.. haha,Motivlacka insidan.. ja,, det kan ni ju göra.. på egen risk

Comment

Hur gjorde du med maskeringen när du lackade insidan??
                            Har man tur så råkar du nog ha lite bilder liggandes, eller så...
                            * Xbox Crystal v1.6 Tillv. 2004-08-30
                            * Western Digital 160 Gb
                            * DuoX2 Cromwell
                            * XBMC 2005-02-01

Comment

Original inlägg av powerman
                              Hur gjorde du med maskeringen när du lackade insidan??
                              Har man tur så råkar du nog ha lite bilder liggandes, eller så...
                              ...Sorry, var ute å firade en polare som fyllde år igår, så man är lite seeg
                              Fattar inte riktigt vad du menar,, Menar du Loggan eller själva Skalet?
                              Plåten? Maskering =.. hehe, "Robbers Special Edition"

Comment

Fenomenet kallas bakfylla, själv är jag för ung för att ha varit med om det...än.
                                När du lackerade insidan så skalet, så var du väl tvungen att maskera för att inte måla hela skalet, visst?

Hur gjorde du det?

Ska det maskeras på både utsidan och insidan när man lackar det "håliga" på sidan av locket?

Har du några bilder på hur du gjorde?

Helt annan fråga, vad ska man göra med metallen som sitter fast på locket?
                                Blir det inte fult om man ser rakt igenom där man inte har målat? (om man nu inte ska lacka hela boxen, t.ex. bara krysset)

Går den att sätta tillbaka, om man nu skulle vilja det?

Förresten, jag skulle nog även vilja måla jeweln(eller hur man nu stavar det), när man har tagit bort den och målat den, hur ska man då få fast den?, karlssons klister, smältlim, eller annat?
                                Last edited by powerman; 2005-03-10, 18:54.
                                * Xbox Crystal v1.6 Tillv. 2004-08-30
                                * Western Digital 160 Gb
                                * DuoX2 Cromwell
                                * XBMC 2005-02-01

Comment

Working...
                                X