Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
Hur har du gjort med Microsoftloggan? den är juh fortfarande svart... å likadant med XBOXloggan på DVDsläden.. Funderar på att lacka min mé men jag är lite kåt på alla loggor. Måste vara ett jäkla pill att få till dem, går juh inte att ha dem i samma färg
Ja det va ett jäkla pill att få till loggorna men xbox märket på dvdslden och kontrollportssiffrorna var inte så jätte svårt, jag tog bara hobbyfärg och en smal pensel och målade, däremot microsoft loggan va väldigt svår (jag är inte nöjd som det ser ut nu) jag tog samma hobbyfärg och målade "ett streck" över hela märket så det täcker Microsoft, sen tog jag en trasa och torkade bort all färg som va runt loggan och då blev det så där
Skulle man inte kunna ta typ nånn gel och bara fylla upp försänkningen med i microsoftloggan innan man sprayar, när färgen har torkat skulle man kunna "spola" av gelen. Frågan är bara vad? den måste vara ganska fast så den inte påverkas av färgen men lätt att spola av. Det borde funka med tandkräm eller nått. Isf blir nästan tandkrämen ett måste när man moddar xbox man har ju läst om de som polerar med det..
ja jag vet faktist inte men det kanske skulle kunna funka, men när färgen torkar blir det ju en skorpa som kan va svår att få bort så det blir snyggt kanske, men om du testar kan du väll berätta hur det gick?
ja, det ska ju helst avlägsnas när färgen är så torr att den inte rinner, annars drar "skorpan" med sig färg. en avgjutning i tex smältlim som sen plockas bort med lite ståltråd eller nåt innan färgen har torkat hade nog gett bäst resultat.
Comment