Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Power on/off med handkontrollen?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Nu har jag kommit på vad dom heter.....Tangentbordsströmställare...
    http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/124352.htm

Dom är små och praktiska eller hur!!!

Comment

jaja. men dom e inte så lätta att montera bra. måste hålla på och limma och mög.

Comment

För mig var det skitenkelt...Jag drog bara en ståltråd runt ställlaren och igenom två hål som finns i kortet, sedan vare bara å tvinna lite på tråden och sedan satt det super fint...enda nackdelen med att sätta strömställaren på ovansidan är att den precis kommer under glaskupolen (the dome)...Men det fixade jag till lite senare...

Har för övrigt fixat både on/off knappen och röda lysdioder som lyser när det skakar...Detta gjorde jag...efter mitt senaste inlägg så det tar faktiskt inte så lång tid...!!!

Comment

notera att jag sa "montera dom bra"

du får posta bilder på din kontroll fan.

Comment

Okej sorry
            Farsan har stuckit och jag kan inte få tag på hans mobbe förns typ nästa vecka så...Går tyvärr inte...Men jag tror att jag kan lova att det iaf kommer upp en tut någon gång...Har så jävla mycket att göra just nu bara...

Comment

jaja ingen fara. jag ville bara se lite bilder

Comment

Original inlägg av natno
                jepp det funkar, men det blir trubbel om man sätter en kontroll (tex en ratt) som använder den gula kabeln i det porten man har lödat om. annars funkar det prima.

http://www.xbox-scene.com/articles/p...controller.php
                Ska fixa detta här med.. kanske bäst o göra det i port 2 ?
                Om man vill kunna sätta ratt i port 1 eller kan man välja vilken port man vill i alla spel?
                XBOX V1.4 Philips SmartXX

Comment

Jag skulle nog köra med on/off knappen i 1:ans annars måste du ju hela tiden håla på med kontroll 2...Ratten kan du ju ändå koppla in i port 2...Du kan ju typ köra Xboxens alla funktioner med typ handkontrollen i 4:ans port...Spelar ingen roll vilken port den sitter i...tror iaf jag...Någon får gärna rätta mig om jag har fel...

Comment

jag hade(har) gjort det i ettan och tvåan, så har man trean och fyran för rat och dvd-dongle osv.

Comment

jag har chippat mitt x-box med ett evoX chip.. och nu har jag fixat så jag kan stänga av X-boxet med select,start,vit och svart knap.

Comment

Working...
                      X