Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spänning på lysdioderna vid Eject-knappen?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av RaaD
    Då är du dummare än jag trodde.
    Kan vi höja nivån på diskussionen snart?
    (trött på att disskutera med fjortisar)

Comment

Original inlägg av swedishchapter
      Kan vi höja nivån på diskussionen snart?
      Roligt att du säger så fastän DU fortsätter med förolämpningarna.
      Original inlägg av swedishchapter
      (trött på att disskutera med fjortisar)
      Men sure, nå kan vi!
      "Peace means reloading guns"

Comment

RaaD ja håller me dig till 100%.......
        Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
        respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
        Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
        http://945gl.no-ip.org
        #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

tja me tanke på att ja köpte 10st inkl. motsånd för 80kr så... yeye d e väl upp till var å en
          men om man köper 5V så behöver man ju inga motstånd???????
          PS. Har gått på elprogrammet så jag vet nog tillräckligt! DS.
          men snälla swedishchapter om man sätter 5V på dioder som är tillverkade för 3.3V så brinner de dioderna, detta borde du verkligen veta, inte för att man är nån raketforskare om man gått elprogrammet direkt, men jag vet många som inte gått gymnasium överhuvudtaget som uppenbarligen kan detta bättre än dig

angående fjortisprylen så vill jag bara tillägga att det var ett väldigt dåligt sätt att försvara sig på då det verkar som om många som säkert är i den åldern kan mer om el än va du kan
          Detta är min signatur

Comment

sant men kolla prisskillnaden.... du köper 10st 5V dioder för 190kr medans jag köper 10st 3.3V dioder inkl. motstånd för 80kr .......

men snälla swedishchapter om man sätter 5V på dioder som är tillverkade för 3.3V så brinner de dioderna, detta borde du verkligen veta, inte för att man är nån raketforskare om man gått elprogrammet direkt, men jag vet många som inte gått gymnasium överhuvudtaget som uppenbarligen kan detta bättre än dig
            ¨

fan va bra skrivet kunde inte ha skrivit det bättre själv

angående fjortisprylen så vill jag bara tillägga att det var ett väldigt dåligt sätt att försvara sig på då det verkar som om många som säkert är i den åldern kan mer om el än va du kan

helt sant.... tycker swedishchapter ska lägga ner me det där "fjortis" snacket när han inte är ett dugg bättre själv.....
            respekt

Comment

sant men kolla prisskillnaden.... du köper 10st 5V dioder för 190kr medans jag köper 10st 3.3V dioder inkl. motstånd för 80kr .......
              ja, men mina lyser starkare
              Detta är min signatur

Comment

hur många mcd lyser dina med? 5000? mina lyser iaf med 4500 med motstånd @ 3.3V å 5500 @ 4.5V...... ...... men mina lyser jäääävligt starkt.... räcker för mig iaf
                respekt

Comment

Original inlägg av mjao

Jag har kört 5V på dioder som är gjorda för 3,3V och dem höll, säg vad ni vill!

Att man är fjortisar har väl ingeting med kunnandet är göra?
                  I den frågan är det enbart du som är fördomsfull.
                  Det jag menar med fjortis är sättet man väljer att formulera sig på.

Comment

Original inlägg av Lucif3r
                    fan va bra skrivet kunde inte ha skrivit det bättre själv
                    Håller med dig fullständigt! (syftar på tidigare inlägg ifrån min sida)

Original inlägg av Lucif3r
                    helt sant.... tycker swedishchapter ska lägga ner me det där "fjortis" snacket när han inte är ett dugg bättre själv.....
                    Läs mitt senaste inlägg till mjao!

Comment

Original inlägg av RaaD
                      Roligt att du säger så fastän DU fortsätter med förolämpningarna. Men sure, nå kan vi!
                      Det jag skriver är ju ren fakta, det är upp till dig att inse faktan, men om du nu vill vara sådan så kan jag kalla dig, en ung person som är omogen!
                      Känns det bättre nu?

Comment

*Ler åt swedishchapter och nickar*
                        "Peace means reloading guns"

Comment

Bra!

Comment

Swedishchapter, jag tycker det är intressant att du ser någon som fjortis för att han/hon säger att du inte är begåvad. En så enkel sak som hur mycket en diod tål måste väl du förstå.

Står det att en diod tål 3.3V så betyder det att den tål 3.3V och inte 5V, det är inte bara sanningen utan även logiskt. Skulle den tåla 5V skulle det stå att dioden tål 5V, kan du nu förstå logiken i betäckningen på dioderna??

Jag vet inte vad som sker på elprogrammet nuförtiden men jag vet att förut så var man tvungen att kunna koppla sådana här prylar för att få godkänt.
                            Detta är min signatur

Comment

swedishchapter du som gått el borde veta att man alltid ska använda motstånd,, även om dom är gjorda för att matas med 5 v,, finns ett gäng fakta som bevisar detta,, om ni inte tror mig läs på sweclockers eller plugga på elläran,.,.,.,.,.,.,.

Comment

du som gått el borde veta att man alltid ska använda motstånd,, även om dom är gjorda för att matas med 5 v
                                mja ska å ska..... om man vill vara 100% säker på att dom inte brinner ut så då kan man juh köra me motstånd.... men ja har aldrig haft nåra problem med 5V dioder som ja har kopplat direkt till 5V.......
                                respekt

Comment

Working...
                                X