Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Min Xbox

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Min Xbox

Nu är den klar!

Som några kanske kan se så har jag blivit inspererad av Da Mans Xbox, Tack Da man!

http://www.bahnhofbredband.se/~wb206390/

Bilderna blev förstora så jag la in dom på länken åvanför i stället hoppas ni gillar den.
    Last edited by Oxito; 2004-09-28, 22:51.

fin!

Comment

hoppas du primade, annars lär inte färgen sitta länge

Comment

kommer du ju visst att göra o han använda klar/blank lack på den
        HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2

Comment

Tack Yuz.

jora färgen kommer att sitta jag har lackat den med klar lack.

Comment

hum du kan lacka 20 lager med 2 komp epoxy lack eller vad än du vill. mjukgöraren i plasten kan endå göra så färgen faller av. grundningen är avgörande

Comment

Original inlägg av uneasy
              hum du kan lacka 20 lager med 2 komp epoxy lack eller vad än du vill. mjukgöraren i plasten kan endå göra så färgen faller av. grundningen är avgörande
              vet du vad klarlack är????
              Detta är min signatur

Comment

då får jag vara försiktig

Comment

Original inlägg av mjao
                  vet du vad klarlack är????
                  Joo nog vet jag det, vet du det? Isf kan du ju förklara för mig hur en klarlack som man lägger på skulle kunna påvärka vidhäftningen?

Comment

Joo nog vet jag det, vet du det? Isf kan du ju förklara för mig hur en klarlack som man lägger på skulle kunna påvärka vidhäftningen?
                    jag har ingen speciell förkunskap om klarlack men efter som du vet så skulle jag vilja veta anledningen till att klarlack skulle lossna, jamenar jag har lackat bilar och cyklar med klarlack och de har aldrig tappat lacken???
                    Last edited by mjao; 2004-10-01, 10:15.
                    Detta är min signatur

Comment

Jo men då har du ett mycket lättare underlag att få vidhäftning på. Alla former av plast innehåller mjukgörare (.. i olika mängder..). När du målar på en hårdplast tränger den sen ut och förstör vidhäftningen för färgen så allt faller av. Ska man lacka ett xbox tillexempel skulle jag rekomendera att man drar ett varv med nån form av plastgrund. Den binder in mjukgöraren och gör så färgen sitter kvar. TADA!
                      Jag ska lacka om mitt snart och jag kommer använda mig av Beckers metallprimer som grund. Den är kanoners!

Comment

Uneasy har absolut rätt.Men visst går det att spraya på vissa plaster med vissa spray färger utan att det lossnar men det e mer tur än vetskap men att anv plast primer innan är helt klart att rekomendera.Tråkigt om det lossnar efter ett litet tag.

Comment

Hahah kul att ni börja prata om olika lacker:P inte direkt vad jag hade tänk mej men men hehe

Comment

Jobbar ju med skiten så.. klart jag va tvungen att lägga mig i när jag för en gångs skull (till skillnad från allt annat xbox snack) visste nått om det.

Comment

hehe

Comment

Working...
                              X