Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Min Xbox

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Vrsg Oxito!
    Ser nästan xakt ut som min ju! Men jag har ju dvd-fönster och aningen mer belysning. Men det är fin, fast min är finare!:=)
    Här är min Xbox

Comment

Original inlägg av uneasy
      Jo men då har du ett mycket lättare underlag att få vidhäftning på. Alla former av plast innehåller mjukgörare (.. i olika mängder..). När du målar på en hårdplast tränger den sen ut och förstör vidhäftningen för färgen så allt faller av. Ska man lacka ett xbox tillexempel skulle jag rekomendera att man drar ett varv med nån form av plastgrund. Den binder in mjukgöraren och gör så färgen sitter kvar. TADA!
      Jag ska lacka om mitt snart och jag kommer använda mig av Beckers metallprimer som grund. Den är kanoners!
      Tackar för upplysningen

men du ska använda en metallprimer, borde man inte använda ngn sorts plastprimer på plast????
      Detta är min signatur

Comment

Beckers har ingen plastprimer längre, de fanns som ingen anledning att ha kvar den. Metallprimern är lika bra på plast som den och är även bra till metall. Men plastprimern har samma egenskaper som metallprimern. Den funktion den utgör är att binda in mjukgöraren. >:]

Comment

Original inlägg av uneasy
          Beckers har ingen plastprimer längre, de fanns som ingen anledning att ha kvar den. Metallprimern är lika bra på plast som den och är även bra till metall. Men plastprimern har samma egenskaper som metallprimern. Den funktion den utgör är att binda in mjukgöraren. >:]
          ok va bra
          Detta är min signatur

Comment

Original inlägg av Da Man
            Vrsg Oxito!
            Ser nästan xakt ut som min ju! Men jag har ju dvd-fönster och aningen mer belysning. Men det är fin, fast min är finare!:=)
            Hahaha a orginalet är ju alltid best

Comment

Jaja, o min e ändå snyggast

Kommer snart på xb-t
              I'm a XBOX Lover.

©NightRabbit® - ©eLiTe FoRcE®

XBOX v1.0 - Orginal (XBOX-Live)
              XBOX v1.0 - X3 build 1959, 200GB HD, Case Modded.
              Screen : 103" (InFocus)
              + en massa andra bra prylar.

Comment

jaja ni snackar om vem som har snyggast hela tiden kan ingen starta upp en tråd o visa sina "misslyckade" modningar..vore kul o se va folk har fuckat upp

Comment

Stark OT-varning..
                  Uneasy:
                  Apropå klarlack, har du någon erfarenhet av att lägga klarlack på objekt som ska tåla tuff miljö, t.ex under vatten..tänker på saker som bakgrunder till akvarier.
                  Det finns en lack som heter epotex för det ändamålet, men skulle ngn annan funka lika bra?

Comment

Tjena..

Kan jag använda Zinkprimer?
                    Det bör väl vara ett grymt bra alternativ?
                    -[Krick3]-

-----

Drive Like You Stole It

Comment

uneasy om du jobbar med plast så borde du veta att det INTE är ngt "mjukgörare" som gör att INTE färgen fäster .. utan plaster är olika "feta" så det är "typ olja" som svettas ur plasterna eftersom alla plaster är tillverkade med hjälp av olja men eftersom du jobbar med plast så vet du ju detta .. då det finns mängder av plastsorter ..
                      Last edited by FearThis; 2004-10-19, 06:40.

Comment

Suck.. och vad tror du at man anänder som mjukgörare???
                        Jo, just det... olja!
                        Alla har rätt och alla har fel!
                        \Ö.

Comment

en fråga, ifall man använder primer, bör man sandpappra innan ändå eller?

Comment

Jag skojjar inte om jag säjj att jag är less nu, hade suttit och skrivit djävla 200 rader så hägg sig explorer. Jaja börjar om från början med en förkortad variant.

Feb - Är det ovan vatten som en terrarie miljö är de pice of cake! International perfection alt beckers EPX. Båda är 2 komp lacker, det som skiljer dem åt är att perfection är lösningsmedelsburen å tål ALLT! Men den är inte epoxy så den är inte helt tät vilket EPX'en är. Men den är vattenburen så den tål inte att va under vatten.
                            Är det ett terrarium du bygger så pm'a så får du bättre tips. Jag håller också på med det

Krick3 - Nog fungerar det. Men varför? Kallgalv kostar säkert 700kr/lit medan metallprimern ligger på 150

FearThis - Jag jobbar inte me plast, jag jobbar me färg. Men however, om du vill kalla det olja så visst, som plutoorjan säjj så fungerar oljan som mjukgörare.

Darreee - Bara bra, bättre vidhäftning skadar aldrig. Men använd 180-280 papper ungefär. Ett färgskikt är inte mer än 40µm ungefär. (1mm = 1000µm) så de behövs inga djupa sår i plasten för att de ska skina igenom. GL!

Comment

Da Man hur fick DU bort färgen på jeweln

Comment

du får skrapa bort den de va d eja gjorde kanske finn snå bättre sett vet inte riktigt

Comment

Working...
                                X