Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Byta cpu kylflänsen till en med fläkt?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Byta cpu kylflänsen till en med fläkt?

kan man byta cpu kylflänsen till en med fläkt utan att behöva misshandla hd hållaren allt för mycket? vilken typ av kylare ska man ha? typ kan man ha en vanlig som man har i datorer? alltså typ till socket 785 eller nåt sånt (vet att den socketen inte stämmer menmen)

mvh /basse
    || Xbox 1.6 ||
    || SmartXX ||
    || Evo X ||
    || Orginal HD ||

Stereon: Harman/Kardon DVD25, Harman/Kardon HK670, Voighthorn med Fostex FP203(har jag för mig) och omgjorda Gamma VLD13 banddiskanter. Snart kommer subben me..

Har du hittat någon lösning? Varför vill du ha en fläkt på CPU'n, är den för varm? Så såg det ju ut på de första xbox som kom, kanske kan ta någon del från en sån!
    sockan.se
    xbox v1.3
    Black jewel
    Silent Modd

Comment

ja 1.1 har fläkt hör med hansi om de har några
      Stolt ägare till en 360 konsoll med

Mitt xbox

Comment

Okej.. Men passar dom då? Jag hade ju tänkt att köpa en kvalitetskylare istället så att den blir tyst med.. så kan man kanske sänka varvtalet lite på fläkten i lådan =D
        || Xbox 1.6 ||
        || SmartXX ||
        || Evo X ||
        || Orginal HD ||

Stereon: Harman/Kardon DVD25, Harman/Kardon HK670, Voighthorn med Fostex FP203(har jag för mig) och omgjorda Gamma VLD13 banddiskanter. Snart kommer subben me..

Comment

Jag har bytt fläkten i min box, så nu är den riktigt tyst! Fast den nya fläkten kyler boxen sämre... CPU ligger på ca 66 grader efter några timmars spelande. Så berätta gärna hur det går med din moddning om du lyckas både få den tyst och kyla CPU.
          sockan.se
          xbox v1.3
          Black jewel
          Silent Modd

Comment

varför klagar alla på högt ljud från boxen höj musiken istället så är det problemet löst :-)

Mitt xbox

Comment

Original inlägg av wei§müller
              Jag har bytt fläkten i min box, så nu är den riktigt tyst! Fast den nya fläkten kyler boxen sämre... CPU ligger på ca 66 grader efter några timmars spelande. Så berätta gärna hur det går med din moddning om du lyckas både få den tyst och kyla CPU.
              Jag har med bytt fläkt i min.. till en papst. Men vill ha den ännu tystare. temp mätningen i min 1.6 funkar ju inte =/ så ska nog köpa en termometer..

varför klagar alla på högt ljud från boxen höj musiken istället så är det problemet löst :-)
              Höj musiken? hmm. surret finns ju fortfarande.. Då kan jag ju lika gärna skita i alla skärmade kablar å skit ja har till stereon. De blir ju bara lite surr i bakgrunden.. nej tack det är HiFi det handlar om!
              || Xbox 1.6 ||
              || SmartXX ||
              || Evo X ||
              || Orginal HD ||

Comment

Hur mång procent kör du papst fläkten på? Ja kör min på 70% och tycker att den är riktigt tyst...
                sockan.se
                xbox v1.3
                Black jewel
                Silent Modd

Comment

Höj musiken? hmm. surret finns ju fortfarande.. Då kan jag ju lika gärna skita i alla skärmade kablar å skit ja har till stereon. De blir ju bara lite surr i bakgrunden.. nej tack det är HiFi det handlar om! [/QUOTE]

byt sterio då för jag har då inget surr i min eller så kanske du har tinitus?

Mitt xbox

Comment

byt sterio då för jag har då inget surr i min eller så kanske du har tinitus?
                    Hehe jag menar att jag skulle få brus och liknande i bakgrunden om jag skippade alla skärmade signalkablar och liknande till stereon.. Byt stereo? Hehe visst.. Kom med ett förslag som slår ut mina högtalare i klart och rent ljud. Jag kan säga att bara mina diskanter nya kostar ca 2000kr per styck men dock var mina bredbandare lite billigare.. 2000 paret begagnade... å i min tag ser du resten.. bra budget produkter är det..
                    || Xbox 1.6 ||
                    || SmartXX ||
                    || Evo X ||
                    || Orginal HD ||

Comment

Original inlägg av bose
                      Hehe jag menar att jag skulle få brus och liknande i bakgrunden om jag skippade alla skärmade signalkablar och liknande till stereon.. Byt stereo? Hehe visst.. Kom med ett förslag som slår ut mina högtalare i klart och rent ljud. Jag kan säga att bara mina diskanter nya kostar ca 2000kr per styck men dock var mina bredbandare lite billigare.. 2000 paret begagnade... å i min tag ser du resten.. bra budget produkter är det..
                      bara 2000kr..måste vara gjord i papp och gamal ståltråd. du kan få låna min trutförlängare. kanske lite bättre ljudbild på i den

Comment

Hahaha verkar ju va en grabb som kan dina grejer du. Hehe. Verkligen. Men kom med ett förslag på några bättre diskanter med en verkningsgrad runt 96 dB? hmm?
                        || Xbox 1.6 ||
                        || SmartXX ||
                        || Evo X ||
                        || Orginal HD ||

Comment

Working...
                        X