Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skitenkelt sätt att ta bort jeweln

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Skitenkelt sätt att ta bort jeweln

Jag kom på ett skit enkelt sätt att ta bort jeweln, Utan att använda våld, en frys eller en hårtårk.

Ta bara en bit (ganska lång) tandtråd och försök få den under jewel och när du fått under den är det bara att börja "såga" sig till andra sidan. Och så kommer den bara att hoppa ut.

faktiskt rikitgt smart måste jag säga, Tack!

Comment

smidigt och fort går det måste jag säga, är nog bästa sättet hittils
      Detta är min signatur

Comment

jag vet och det går under minuten

Comment

Måste jag köra tandtråden på undersidan xbox skalet eller är det från ovansidan som gäller?
          sockan.se
          xbox v1.3
          Black jewel
          Silent Modd

Comment

försökte med detta men orkade varken borra baksidan eller stå i en halvtimme med tandtråden så blev less så tog en kniv, bände lite och vips va den uppe. Skitenkelt, ingen repa på chassit och ingen spricka på juwelen. Notera även att den varit en timme i frysen innan
            För att se min moddade och målade xbox, kolla profil sedan hemsida!

- Om du lever i floden måste du bli vän med krokodilen.

Comment

samma här kniv... enkelt gick på MAX 2min men de blir lite små repor som inte är synliga ifall man inte tittar väldigt noga. Men håll på i 5min med kniv och var försiktig så ska du se att de inte blir något... gjorde det själv på 30sek.

Comment

Tack för tipset...

...tandtråden funkade ruskigt bra, tog max 3 min så var den lös!

Comment

Original inlägg av Wizzball
                  ...tandtråden funkade ruskigt bra, tog max 3 min så var den lös!
                  Ok, men körde du från ovan eller under sidan??
                  sockan.se
                  xbox v1.3
                  Black jewel
                  Silent Modd

Comment

Från

ovansidan. Du kommer inte åt underifrån eftersom det är helgjutet...

Comment

ska man ha grejen i frysen innan?
                      * Xbox V1.1
                      * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
                      * 160 GB Samsung HD
                      * 10 000+ Roms
                      * 70+ XBOXspel

Comment

nej det behöver du inte

Comment

Jag är rätt sugen på att byta jewel, eller iaf få bort den fula gröna bilden!? Går det att få bort bilden eller är bilden inne i själva jeweln så man är tvungen att köpa ny sån om man vill få ett snyggare smycke på toppen?

Comment

Original inlägg av sjolindereboy
                            Jag är rätt sugen på att byta jewel, eller iaf få bort den fula gröna bilden!? Går det att få bort bilden eller är bilden inne i själva jeweln så man är tvungen att köpa ny sån om man vill få ett snyggare smycke på toppen?
                            Det finns massa trådar som ger tipps på hur du ska göra om du vill lackera om din jewel! Ett är nagellackborttagare(acetonfri), eller sandpappra med ett fint sandpapper... osv
                            sockan.se
                            xbox v1.3
                            Black jewel
                            Silent Modd

Comment

sjolindereboy; Den gröna färgen är lackfärg och sitter på baksidan, så vill du ta bort grönfärgen måste du som wei§müller säger, sandpappra eller gnugga bort färgen (själv gnuggade jag bort den med acetonfritt nagelacksborttagningsmedel.) Annars finns det fina färdiglackade i olika färger att beställa. Länkar inte utan hänvisar till google.
                              För att se min moddade och målade xbox, kolla profil sedan hemsida!

- Om du lever i floden måste du bli vän med krokodilen.

Comment

Working...
                              X