Jag har en dvd brännare som både klarar av dvd/cd bränning & som klarar av att läsa DVD/CD skivor.Och därför undrar jag om man skulle kunna byta CD läsaren i xboxen så att man skulle kunna både läsa DVD/CD skivor & avända bränaren med rätta programmet till den?
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
DVD brännare i xboxen?
Collapse
X
-
Jodå, nog kan du montera i den enda kruxet är att du måste köra Linux på din xbox för att kunna nyttja brännar funktionen eftersom det inte finns någon mjukvara i övrigt som stödjer bränning, tror nog du hade kunnat hitta lite info om det om du hade sökt här på forumet
@varri: om du inte kan tillföra något till diskussionen kan du väl vänliga posta i off topic för att öka på ditt postcount
XBox | Xenium 2M Ice | 160gb
Comment
-
Det är fullt möjligt med Linux.
Jag har själv testat med Xebian-basic och en gammal Sony CD-RW 4X brännare.
Jag har planer på att skaffa en till Xbox att ha som server.
1 st. Xbox
1 st. Hårddisk 250 GB eller större...
1 st. DVD-Brännare
Samba server, FTP server och köra lite BitTorrent på den + andra saker...
Inte helt enkelt, men i teorin så går det.
Xbox v1.4, Aladdin Advanced, X2 4981 Bios, 160 GB HD
HDD-LED, Clear Jewel + rund CCD, 80 mm LED-Fan, USB Port
Xbox länkar...Allmän Info...Bilder - Mods...
Comment
-
Det kan jag hålla med om... De som inte kan tillföra nåt genom att starta en tråd kan ju också sätta sig ner och läsa innan de blir förtvivlad och söker hjälp... Men, men, en annan va ju noob också en gång i tiden..."pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig
*
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Comment
-
Jag ska koppla in brännaren så fort jag har fått tag i rätta sladden.Och linux fick jag me när jag chippade boxen med ett smartxx chipp.Men det är en sak jag har funderat på,när man kollar på http://www.xbox-scene.comså står det bara hur man ska koppla om man ska använda den som läsare inte som brännare så jag undrar om nån vet hur man ska koppla om man vill kunna bränna med den.
Comment

Comment