Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

eject knapp i handkontrollen,,,sänka ljud nivån på boxen

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• eject knapp i handkontrollen,,,sänka ljud nivån på boxen

2 Frågor

Jag har nyligen modifierat boxen så jag har power switch i handkontrollen,och nu har jag börjat fundera i sama banor om man skulle kunna modifiera in en eject knapp i samma handkontroll eller i andra handkontrollen.

Det borde juh isf bli på samma sätt som jag gjorde med första handkontrollen.

Jag tog lös den gula kabeln som kommer från handkontrollsporten ner till moderkortet och förlängde den sedan och lödde fast den i 2 kabeln som går till panelen på framsidan.

Borde de inte finnas en kabel på panelen som skulle kunna funka för ejectknappen då?

Sedan undrar jag om man på något sätt kan få fläkten i boxen att gå lite tystare utan att börja byta fläkt

eject knappen känns väldigt onödig, du kan ju ejecta från xbmc o andra dashboards ändå, om du vill ändra ljudnivån får du ta bort dom där två klamrarna som 72mm fläkten sitter på, sen får du såga bort lite från hårddiskvaggan, sen sätter du i en tyst 80mm som du limmar fast med limpistol

Comment

När du ejectar så ska du ju förmodligen ändå sätta eller ta ut en skiva, då är du ju redan där framme och pillar och kan trycka ut släden så what's the point?

Om du nu ändå vill göra detta så gör du likadant som på powerknappen fast använder fjärde punkten underifrån på brickan i fronten.
      Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

men han behöver fortfarande en "ledig tråd" från handkontrollen, och det finns väl ingen mer förutom den gula?

Comment

Jag har för mig att man kan sätta powerknappen så att den lirar på kortis (sammankopplar + och -) och sedan då använda den nu lediga gula till ejecten....
          "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
          Maxtor D-Max 200gig
          v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Original inlägg av housepainter Visa Inlägg
            men han behöver fortfarande en "ledig tråd" från handkontrollen, och det finns väl ingen mer förutom den gula?
            Just ja... Jaja som sagt man kan ju inte ha en onödigare knapp på handkontrollen så då får han väl strunta i det.
            Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

Eller dra om kablarna till powerknappen i dosan, då har han ju den gula ledig, och då kan han använda den....
              "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
              Maxtor D-Max 200gig
              v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

eller så programerar man en liten pic som känner av hur länge man trycker på knappen.. kort tryck - eject. långt - av/på.
                som sagt, väldig onödig funktion!

Comment

Working...
                X