Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lödproblem :)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Lödproblem :)

Hej,
    bytte nyss mitt gamla unkna modchip mot ett Aladdin Adance Pro i min 1.0 XBOX.
    Eftersom jag redan hade lött till d0 på ovansidan flyttade jag bara den till chippet och lödde BT, struntade i L1 och L2.

När jag kör igång så bootar boxen originalbios oavsett hur länge jag trycker på powerknappen.

Eftersom jag använt d0 tidigare är jag rätt säker på att den inte är fel.
    Kan det vara BT-lödningen som är fel eller är det nån av LPC-punkterna?

Nån som har testpunkter på ovansidan av moderkortet för LPC-punkterna? Har för mig att åtminstone en del fanns där.

Kolla d0, om den vore OK skulle inte boxen boota med orginalbios.
    Använd SÖK Funktionen innan du postar en ny tråd. De flesta frågor finns redan besvarade i forumet.

Comment

Original inlägg av Droopy
      Kolla d0, om den vore OK skulle inte boxen boota med orginalbios.
      Men Aladdin bootar ju orginalbios som default vid kort tryck på powerknappen, så det var därför jag trodde att det kunde vara nåt strul med BT som gör att inte 1s trycket för att boota chipet fungerar?

Comment

Det kan du prova genom att ta bort d0 från anslutningen på chippet och istället löda den till jord på moderkortet.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Problemet har löst sig nu.
          Kollade spänningarna på LPC-punkterna mot värdena från en xbox-scene och hittade en kass lödning. Lödde om den och nu fungerar allt fint.
          Tack för hjälpen.

Comment

kan du länka till den sidan eller?
            har samma problem men tror att det beror på transistorn jag pillade loss...

Comment

Han menar nog den här sidan, rätt användbar.

http://www.xbox-scene.com/articles/lpc-diag.php

Comment

"har samma problem men tror att det beror på transistorn jag pillade loss..." det där låter inte speciellt bra du.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X