Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Starta utan chip?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Starta utan chip?

När jag startar boxen med en enkel knapptryckning (med eller utan skiva), alltså med chipet avstängt, står det "kontakta service" eller något liknande, på världens alla språk. Något som varit med om det, råder bot på problemet?

FTPa in på boxen och kolla om Ms-dash ligger under c:,ligger den där, kan det vara så att du har glömt att låsa hårddisken om du har bytt hd, kolla även vad får du för felkod.
    Använd SÖK Funktionen innan du postar en ny tråd. De flesta frågor finns redan besvarade i forumet.

Comment

Har du bytt hårddisk i Boxen ? I sådana fall måste du låsa disken innan du kan köra boxen ochippad igen.

Använd config magic eller installara SD 3.7rc8 och gå in under settings..

Varning: alla diskar kan inte låsas ok !

Comment

måste lära mig att läsa nogrannare.. noterade inte att Droopy redan tipsat om detta

Comment

låst

jo jag har bytt hd, men den är låst. nått annat förslag?

Comment

Installera om MSdash fr SD3.7RC8
            "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

beskrivning?

Original inlägg av pege63
              Installera om MSdash fr SD3.7RC8

Jag är inte riktigt införstådd med "SD3.7RC8", skulle du/någon kunna förklara hur man ska göra?

Comment

Du måste ju ha en SUPERDISK=SD från den installerar du MSDASH tror den ligger under PSXCARE i menyn. senaste SD är just 3.7rc8
                "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

ahh, tack för tipset!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X