Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Alladin Advance - Kommer till klockinställning vid chip-boot

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Alladin Advance - Kommer till klockinställning vid chip-boot

Hej!

Jag har just installerat Alladin Advance. När jag chip-bootar kommer inställningen av klockan i dashboard upp. När jag ställer klockan och chip-bootar igen är klockan nollställd. När jag håller inne startknappen i två sekunder stängs xboxen av en sekund för att sedan direkt startas igen. DVD-luckan åker inte ut vid chip-boot och xboxen läser inte in Superdisc heller. Finns det något bios på chippet vid leverans egentligen?

+ Alla lödningar är riktigt utförda och har anslutning
    + Inget lödspill finns på undersidan av moderkortet
    + Har både testat att löda D0 på den plats som manualen anger och på det alternativa stället på undersidan av moderkortet
    + Superdisc fungerar på en annan xbox

Hur vet jag att chippet är aktivt egentligen? Är chippet trasigt?

Genom att kolla om det står Xecuter2 under X när man bootar Om man nu har X4983 bios dvs
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

hur lyser eject lampan när chipet är aktiverat? den ska lysa orange när chipet är aktiverat och grön när chipet inte är aktiverat.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X