Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

vart sitter flashkretsen?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• vart sitter flashkretsen?

råkade flascha biosen fel och nu funkar inte boxen alls... man har aldrig kunnat komma in i ms dash med ett snabbt knapptryck och numera kommer jag inte in i evox heller... jag Installerade chipet hos er och det står på sidan att man kan få ett nyflachat bios om man skickar in flashkretsen... så min fråga vart sitter flashkretsen?

i sockeln på chippet som är rött. chippet sitter under DVDn så du får ta ut den först.

har du verkligen aldrig kunnat starta original? vad hände när du tryckte en kort dutt på powerknappen då?

Comment

hur gör man för att kunna starta med ms dash genom ett snabbt knapptryck...på min kommer texten "call customers service" upp på fler olika språk typ. Hur ska man göra för att komma in i ms dash med chippet avstängt? (jag vet att man ska trycka snabbt på powerknappen)

Comment

doh, då har du haft ett gammalt bios. du har antagligen döpt din evoxdash.xbe till xboxdash.xbe, som då har ersatt origial dashen. när då originalbios försöker starta msdash så upptäcker det att det inte är msdashen osså får du en felkod.

du får ta loss kretsen och skicka in till psxcare.

Comment

när du sen fått tillbaks kretsen så har du antagligen fått flashat senaste bios av psxcare, installera då original msdash med hjälp av superdisk och lägg sedan in evox som evoxdash.xbe, inte som xboxdash.xbe. sen kan du starta den original med ett kort tryck på knappen.

Comment

ok tack för hjälpen!

Comment

kan vara så att din HDD inte är låst åxå...............att det är därför du inte kommer in i MS dash....
              Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
              respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
              Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
              http://945gl.no-ip.org
              #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X