Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Startar alltid med executer2

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Startar alltid med executer2

Tjena,

har precis chippat en box här å lyckats få det så bra så att det går att köra superdisc och jag har även lyckats byta disk och den bootar fint på den.

jag kan däremot inte starta boxen utan chippet aktivt, den bootar alltid med executer2 nu och eject lyser grönt hela tiden.

Bios är x2_4980 och det är alladin advanced plus som jag har satt i.

Jag lyckades med bravaden att löda loss den komponenten vid L1, dock satte jag fast den igen med trådar, jävlar va liten den är... frågan är om den måste sitta i en viss riktning, vet inte vad det är för komponent. Tyckte jag fick tillbaka det bra där, men som sagt allt är ju inte hundra.

Nån som har nåt tips?

Ok, uppdatering på läget.

Nu har jag lödit om en punkt som jag konstaterade att jag hade lödit fel. Men nu skall ni höra... Trycker jag kort, så går executer2 igång, håller jag inne så verkar den göra nåt annat och jag får fel fem. Dock visar den samma på lampan oavsett hur jag startar den.

Vad är knas?

Comment

hmm... fan vet vad jag gjorde... satte ihop boxen för att lägga ner för idag... då funka skiten =)

nu låter jag den vara tills vidare =)

Comment

Fel 5 är inte locked HDD

Comment

inte? för när jag låste disken så blev jag av med mitt fel 5.

Comment

Fel fem är "hårddisken är inte låst"

Får man igång chippet eller ser till att låsa hårddisken (speciellt om man vill kunna stänga av chippet) så försvinner felet.
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

hehe... nu ser jag vad han skrev =)

moddade in en ny fläkt idag, den andra höll på att driva mig till vansinne. och efter mitt ingrepp som för övrigt var rätt ytligt, så startar boxen alltid i x2 läge och lampan blinkar bara till snabbt å så bootar den om upprepade gånger tills jag släpper onoff-knappen. Misstänker nåt glapp. Skall redas ut imorgon.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X