Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Aladdin Advance Live Programmer

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Aladdin Advance Live Programmer

hur fan kopplar man den? räcker det med USB lr ska man koppla båda? och om man ska koppla den på LPT hur tar man reda på vilken port den är på?

mvh
    yuz

Koppla till LPT

USB är enbart för strömförsörjning av programmeraren.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

ah okay funkar nu, hade stängt av LPT porten i bios...

men ska det vara så här segt? programmet använder 100% cpu time och det tar mer än 5 minuter att flasha 256kb???

Comment

Hej!

Har också problem med programmeraren.
        Var kan jag ladda ner flashprogrammet som man använder tillsammans med programmeraren? Tror att det ska heta ADFLASH eller något liknande.

Jocken

Comment

Den här borde fungera
          Attached Files
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Tack!

Nu fungerar det.

//Jocken

Comment

Har försökt nu på 4 olika datorer och den blir inte detektad!

Testat att använda ECP och Vanlig och epp och bidirectionel på Port nummer 378 som är standars lpt 1.

har kollat allt fleragånger nu.

Testat windows me, windows 2000, windows xp pro. men ingen hittar det.
              Har gjort allt känns det som.

Comment

Har löst det själv nu.

Löde en sladd mellan BT och pinne 25 på lpt porten. Använder även iXia isället för aladdin programmet.

Comment

fungerar inte för mig heller

har kopplat till lpt och usb när man startar programmet så börjar chippet blinka mig programmet hittar inte den (

Comment

Original inlägg av joioi50
                    fungerar inte för mig heller

har kopplat till lpt och usb när man startar programmet så börjar chippet blinka mig programmet hittar inte den (
                    Om den blinkar så har du vänt chipet på fel håll om jag inte minns fel.
                    Clanswe! För online spelare i sverige

Comment

Original inlägg av Jonasan
                      Har löst det själv nu.

Löde en sladd mellan BT och pinne 25 på lpt porten. Använder även iXia isället för aladdin programmet.
                      Kanon Jonasan!

Tak för hjälpen! Hur kom du på det?
                      Clanswe! För online spelare i sverige

Comment

Måste man med en 1.6 box alltså löda mellan bt och pin25? http://www.project-design.com/aladdi...ad/BTtoGND.jpg jag blir inte klok på det när jag läser förklaringen, lampan lyser iaf blå på kortet när jag stoppar in det i programmeraren, men programmet säger "no detected".

** edit
                        nevermind, läste den ytterligare en gång efter att ha bootat om igen och förstår nu vad dom menar börjar ångra att jag skaffade en xbox överhuvudtaget, 1½ vecka gammal och jag har inte gjort någonting alls med den. jag är inte begåvad med lödkolven så om det luktar bränd elektronik så vet ni vad som har hänt..

lite osmidig lösning dock, man måste löda loss det från moderkortet och fast på programmeraren varje gång man har klantat sig alltså
                        Last edited by varj; 2004-10-13, 12:24.

Comment

Ja, du måste löda en tamp mellan BT och pin25 på programmeraren alltså, när du ska programmera om chipet, det har inte med Xboxversion att göra.

Comment

om jag nu köper en programerare, måste jag då köpa ett chip också eller? har ett chip redan som dom kallar super aladdin advance. altså det med sockel men inga pinnar på. så som jag tolkar det så måste man ha någonstans att stoppa chippet också om man ska kunna flasha det. eller finns det en sådan sockel på programeraren? lote svårt att se på bilderna här omkring..

Comment

hur får man tag i IXIA flashprogram då?????????????

Martin

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X