Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lyser rött/gult vid startup

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Lyser rött/gult vid startup

Hejsan! min box lyser rött/gult vid startup och så kommer det en bild på TV:n som säger "call support" det har funkat felfritt förut. Har ett Alladin Advance (köpt ifrån Er). Vad ska jag göra? Är det ngt som jag kan fixa själv? Om inte, kan man skicka boxen till Er för lagning och isåfall hur mycket kostar det?

(sökte i forumet men hittade ingen liknande fråga)

Vilken felkod i övre vänstra hörnet
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ahhh. Ja det står 05

(hade inte ens sett den)

Comment

felkoden betyder
        Hårddisken är inte låst. Använd CONFIG MAGIC för att låsa hårddisken om du bytt hårddisk och vill kunna använda original BIOS.
        "Alla vill leva länge... Men ingen vill bli gammal.."

Comment

Hej. Näe har inte bytt hårddisk utan den vart såhär efter en tågresa (funkade perfa före) Vad är Config magic och vart får man tag på det? Tack för hjälpen!

Comment

har lådan varit på en liten färd så kanske den har skakat sönder något.
            eller så e det klockan som blivit nollstäld brukar bli det när strömen varit bruten längre tid.
            vet dock inte om det kan resultera i att den beter sig så
            men sök lite på forumet vet att ja har läst nåt om det

Comment

´Vad betyder felkoden 07? min polare får upp samma call suppoert fasst med 07

Comment

Timeout när xboxen letar efter hårddisken. Är den inkopplad? Är den "Master" eller Cable Select?

Comment

vet ej har bara hört honom klaga som fan :P

Comment

du får väll säga till att han tittar in på forumet
                    om han vill ha lite hjälp med sitt problem

Comment

Error code 07

Jag har samma problem. Köpte en xbox på elgiganten i tisdags och lämnade in den för moddning med aladdin advance chip hos dvd........ samma dag. (Endast pga att de kunde göra det på 3 dagar istället för 3 veckor som psxcare informerade mig om.) Hämtade ut den igår och allt funkade perfekt. Började ftp:a upp en massa spel och testade ett par stycken -klockrent! Sedan lät jag ftp:n gå över natten.

När jag vaknade imorse så hade den hängt sig. Jag bootade om den och märker att den inte börjar blinka rött när jag håller in i + 1 sek. Efter ett tag dyker service skärmen upp med error code 07. Läste massa forum och kollade vad felkoden innebar. Testade att byta ut ide kablarna och t.o.m byta tillbaka till original hdd. Ingen skillnad. Ringde dvd... och fick tipset att boota upp den med superdisc eller slayerdisc men det skumma är att jag kan inte få ut dvd trayen, den bara blinkar grönt och kommer till slut till samma service skärm. Jag provade att ta bort dvd helt och hållet men då bootar den inte överhuvudtaget. Alla lödningar såg bra ut och jag har inte och jag vill påpeka att jag inte öppnat boxen eller rört någonting överhuvudtaget sedan felet kom.

Hansi, eller någon, några idéer? dvd...verkar inte vara till någon större hjälp.

Comment

Marshmallow, min polare hade samma problem och det visade sig att hans chip hade lossnat och satt löst, kolla upp det. det var samma error code och allt

Comment

Ok, jag kollade som sagt lödningarna och de är ok, dock kände jag inte på själva chippet om det är det du menar med att sitta löst... skall testa - tack för tipset.

Comment

jupp känn på chippet lite,

Comment

Det hjälpte inte. Jag får helt enkelt lämna in den igen.. Arrggll! Fick inte ens tid till att köra något lir. Kopierade bara. Så jävla sur på dvd... killarna.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X