Nu även jag köpt mig en xbox den är tilverkad 2004-06-02 så det är väl en 1.6 (på aladdin-********* står det om 1.6a och 1.6b. Vad är skillnaden? Spelar det någon roll?).
Jag funderar på att köpa Aladdin Advance LIVE chipet. När jag har tittat runt lite i detta forum verkar det som om det finns olika idéer om hur chipet skall lödas (d0). Jag kommer givetvis att köpa chipet från psxcare.com. Så min fråga är: Får man en ritning/bilder med där det står EXAKT hur man ska löda fast chipet/sladdarna?
/sjoa
Jag funderar på att köpa Aladdin Advance LIVE chipet. När jag har tittat runt lite i detta forum verkar det som om det finns olika idéer om hur chipet skall lödas (d0). Jag kommer givetvis att köpa chipet från psxcare.com. Så min fråga är: Får man en ritning/bilder med där det står EXAKT hur man ska löda fast chipet/sladdarna?
/sjoa

r och det är 1 som inte har funkat med d0 lödningen, har lött om och bytt kablar utan resultat. Men löder jag d0-punkten på moderkortet till jord så funkar chippet kanon, men då blir den påslagen permanent.
Comment