Just ja, ska det inte finnas någon extra meny eller så? Eller är det så att jag kanske måste uppdatera chipet på något sätt? Funkar att spela brännda spel nu, men ska det itne finnas massa extra grejer för övrigt också?
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Aladdin Advance Plus XT lödproblem.
Collapse
X
-
Konstigt nog har jag inte sett någon bild på nätet som visar ett färdig lött alladin chip. Om någon har en bild på hur det ser ut så blir jag glad!
Men iallafall... jag lägger mitt alladin rakt på moderkortet och löder de 9 punkterna som står ovanför "Front" texten på chippet. När jag lödat dom så löder jag BT D0 och L1 (som finns på höger sida på bilden på chippet)?
Vad är det för lödpunkter som är på vänster sida på bilden på chippet? (totalt 15 st)
Det finns väll ingen kabel man måste löda underifrån moderkortet va?
- Citat
- Flag
Comment
-
Bilder, lödhjälp...
Tobbelobbe
Du har den bästa bilden på ett chipp jag hitills sett på webben
men det hjälper nog inte mej, jag har en 1,6 box garanterat och beställde ett likadant chip som du har, fick en påse med chippet och en papplapp med startinfo, det var allt....
Sen har jag läst en massa och blir snart koko för hemsidan där en lödritning skulle finnas där fungerade bara 1 av 3 bilder och dessa var suddiga
snacka om support va!
på tex http://www.aladdin-*********/ där finns information för "Live plus" men det chippet har jag inte...antar att man skall följa det allafall, sen har jag frågor om
Stiftbrygga behövs det?
måste man flasha chippet innan man monterar det?
bygga om LPC'en (vad e det?)
kan man löda fast chippet på moderkortet ? eller en tejpbit
kan man ta tunna kablar från tex en telekabel?
Tobbelobbe kan inte du lägga upp några bra bilder på det du gjort för det behövs verkligen och lovar att det kommer att uppskattas av många här
tacksam för svar
- Citat
- Flag
Comment
-
Du skall löda punkten "HD" på XT chippet till "L2" på moderkortet enligt aladdins vanliga anvisningar. Men den borde inte vara nödvändig, den får bara led att blinka vid hårddiskaktivitet.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Ni som vill ha en mer exakt förklaring för hur jag gjorde så har jag en projektlogg på sweclockers. Länk till min tråd, x-box ombyggnationsobjekt.
- Citat
- Flag
Comment
-
Tobbelobbe.
Kanon att du kunde ta så detaljerade bilder nu kan jag äntligen börja mitt projekt...PS den här guiden du gjorde borde få en egen plats på forumet...
Hansi kan inte du lägga om tobbelobbes egen länk så att andra lättare kan hitta den??
Sparar många dyrbara hårstrån
- Citat
- Flag
Comment
-
Du kan ju alltid kolla in min sida där jag har massa bilder på mitt x-box projekt + chipningen...Original inlägg av nighthawktobbelobbe kan du skicka mej ett email tror du/hej
Tobbes-sida
Kolla under "Projektarbeten", där finns det.Last edited by Tobbelobbe; 2004-10-06, 22:11.
- Citat
- Flag
Comment

den e ju kanoners!
Comment