Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med Aladdin Advance

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Problem med Aladdin Advance

Hej
    Har monterat ett advance chip i en xbox åt en kompis idag.
    Har testat att starta upp ett spel från USA genom att hålla inne knappen i ca 1-2 sek vid start, men ändå får jag meddelande om att skivan kommer från region, går det inte att spela USA spel?

Har även testat med en backup på ett spel & får samma svar, tycker det verkar som chippet inte funkar, har kollat lödningarna & hittar inga kalllödningar.

Har gått enligt schemat för 1.4 då spelet är tillverkat 2002-05-28.

Frågan är om man på någotvis kan se om chippet är aktivt.

Tacksam för svar

Manuel

Ejectlampan byter färg när chippet går igång
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Den blinkar grönt under uppstarten, sedan lyser den grönt med fast sken.

Om jag startar boxen med en snapp tryckning, lyser den grönt hela tiden

Manuel

Comment

Kolla att du inte förväxlat några kablar osv.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Har kollat, sitter med kortet nu.
          Hittar inget fel på kablarna, funderar på om man löder D0 direkt till jord, tvingar man spelet att gå i chippat läge då? Även dom gamla, tror detta är en 1.4

Manuel

Comment

Har kollat, sitter med kortet nu.
            Hittar inget fel på kablarna, funderar på om man löder D0 direkt till jord, tvingar man spelet att gå i chippat läge då? Även dom gamla, tror detta är en 1.4

Eller kan det vara något fel på chippet som gör att det inte startar?

Manuel

Comment

Hej

Har nu testat med ett nytt chipp & det funkar klockrent.

Manuel

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X