Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
Har ett litet prob. Kan inte få xbmc som dash. Vad jag förstod när jag läste dom som har xbmc som dash va att lägga default.xbe och xboxmediacenter.xml i c:
Så här ser det ut i min xml nu:
<xboxmediacenter>
<!-- When using XBMC as dashboard, define home directory here !-->
<!-- and move the XBMC xbe plus this xml config file to C:\ !-->
<!-- Example: <home>E:\Apps\XBMC\</home> !-->
<home>F:\Apps\XBMC\</home>
<!-- Set the logging level: !-->
Kan nån säga vad för fel ja har gjort..
boxen startar bara i evo x nu...
Tack på förhand!!! Mvh Andreas
Har ett litet prob. Kan inte få xbmc som dash. Vad jag förstod när jag läste dom som har xbmc som dash va att lägga default.xbe och xboxmediacenter.xml i c:
Så här ser det ut i min xml nu:
<xboxmediacenter>
<home>F:\Apps\XBMC\</home>
<!-- Set the logging level: !-->
Kan nån säga vad för fel ja har gjort..
boxen startar bara i evo x nu...
Tack på förhand!!! Mvh Andreas
Det beror på vilka namn på binärer som din xbox bootar på och vilken ordning. Det står i bios och går att ändra med t.ex. evtool.
Lättaste vers:
1. Kopiera in XBMCs default.xbe & xboxmediacenter.xml till c:
2. Döp om XBMCs default.xbe i c: till avalaunch.xbe
3. Öppna xboxmediacenter.xml på c: och skriv in sökvägen till XBMC. Tex F:\Apps\Xmbc om den ligger där.
eller:
1. Kopiera in XBMCs default.xbe & xboxmediacenter.xml till c:
2. Döp om din nuvarande dashbord fil i c: till nått annat. Tex om du har Evox som dash nu döper du om evoxdash.xbe till oldevoxdash.xbe (anledningen att inte döpa den till evoxdash.bak eller liknande är för att du ska kunna starta Evox om du skulle vilja)
3. Döp om default.xbe som du kopierade till c: till evoxdash.xbe (om det nu var den du körde med innan)
4. Öppna xboxmediacenter.xml på c: och skriv in sökvägen till XBMC. Tex e:\apps\xmbc om den ligger där.
P.s Om du kör X2 BIOS 498x kan du döpa XBMCs default.xbe i c: till avalaunch.xbe eftersom det är det första dashboarden X2 498x letar efter. Då behöver du inte döpa om din andra dash fil som jag sa i steg 2...
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
har försökt få xbmc som dash men e vill sig inte! ja tror de stuper på när ja ska skriva in <home>F:\Apps\xbmc</home> .... exakt så har ja skrivit
<xboxmediacenter>
<home>F:\Apps\xbmc\</home>
<!-- Network settings are now in the GUI -->
Vad äre för fel? har föresten döpt om defualt.xbe till evoxdash.xbe... och döpt den gamla evoxdash.xbe till oldevoxdash.xbe ......
Läs hur man gör nedan 2 filer som skall in på C:\ (default.xbe & xboxmediacenter.xml ) döp sedan om default.xbe i c: till avalaunch.xbe (eftersom det är det första dashboarden X2 498x letar efter) har du ngn annan tex M8 kan du ändra det i EVtool_1.0.9 så att 1st boot blir avalaunch.xbe
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
yes jag har fört över xboxmediacenter.xml filen! å de e ju i den ja ha skrivit <home>F:\Apps\xbmc</home> !! vart hittar ja isf bioset på själva xboxen? så att ja kan checka me evotool vad som startas först?
ja jag har fört över den och döpt om den till evoxdash.bin..... den låser sig bara vid xbox loggan när ja startar den....=( trodde att de va nå fel när ja skulle länka i .xml-filen, att ja hade skrivit de där me <home> på fel ställe lr nåt...
Comment