Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Aladdin Advance LIVE (v1.6 problem som alla andra)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Håller tummarna för dig...dock går ju spelet bara chippat då..du kan alltså inte stänga av det med power knappen... Lycka till
    Ge aldrig upp

Comment

Original inlägg av Henke_Bergström
      Det var ända settet för oss att få igång den *nya* Xboxen från 08-30 med att dra D0 direkt till jord... Vi bara tog bortD0 kabeln från chippet och satte runt en skruv bara för att testa.. Ska fortsätta greja lite med Xboxen idag...vill ju testa och se om den nya samsung spelarn är lika bra som dom gamla är
      Har testat ett flertal av de nya Toshiba samsung läsarna och de är långt ifrån lika bra som "gamla" Samsungen, inte dom jag har testat iaf. De satt i boxar med MFD 0406XX men det kanske är ytterligare någon ny Samsung model i 0408XX boxarna? Har du testat med något annant märke av chip på dessa 08-30 boxar, bara för att utesluta att problemet är relaterat till Aladdin chippet, inte för att jag tror det men ändå.
      Last edited by Droopy; 2004-10-31, 01:12.
      Använd SÖK Funktionen innan du postar en ny tråd. De flesta frågor finns redan besvarade i forumet.

Comment

Har nu laborerat lite med några Crystal boxar med tillverkningsdatum 040819. Installerade ett Aladdin XT 4064 med M8_16 bios och det funkade utmärkt, bytte bios till M8_16_LBA48_IGR_Q-06.bin och då bootade boxen men fick ingen bild vid uppstart?. Bytte tillbaka till M8_16 och boxen fungerade igen.
        kan tilläga att jag även installerade ett Aladdin XT i en v1.6 box med MFD 0406XX och där funkade M8_16_LBA48_IGR_Q-06.bin utmärkt. Någonting skumt är det ju, kan det vara LBA patchen som ställer till det på de senare crystal boxarna?
        Använd SÖK Funktionen innan du postar en ny tråd. De flesta frågor finns redan besvarade i forumet.

Comment

Original inlägg av Droopy
          Någonting skumt är det ju, kan det vara LBA patchen som ställer till det på de senare crystal boxarna?
          mm det verkar så vi har ju som sagt ett annat crystal från 04-08-24 el 26 som funkar helt klockrent men det från 08-30 muckar Har dock bara testat m8_16 bios..vart har du hämtat det andra du körde med??
          Ge aldrig upp

Comment

Original inlägg av Henke_Bergström
            mm det verkar så vi har ju som sagt ett annat crystal från 04-08-24 el 26 som funkar helt klockrent men det från 08-30 muckar Har dock bara testat m8_16 bios..vart har du hämtat det andra du körde med??
            Hämtade det på #xbins ftp
            Skulle du kunna kontakta mig på smurf.70@telia.com

Comment

Japp Droopy jag mailar ikväll när jag kommer hem från jobbet
              Ge aldrig upp

Comment

Nu fungerar min xbox, efter rätt lödning av undersidan och D0 på moderkortet till jord (en skruv). D0 till D0 fungerar inte på min xbox (04-08-24) och det är också en crystal. Nu blir det att beställa flera chip när man vet att det funkar

Comment

Original inlägg av mikey_johansson
                  Nu fungerar min xbox, efter rätt lödning av undersidan och D0 på moderkortet till jord (en skruv). D0 till D0 fungerar inte på min xbox (04-08-24) och det är också en crystal. Nu blir det att beställa flera chip när man vet att det funkar

Gött att det funkar nu ..men Xboxen startar bara chippat jämt nu väl??
                  Ge aldrig upp

Comment

japp och det är så det ska vara också

Comment

oki toppen då
                      Ge aldrig upp

Comment

har en philips spelare i min xbox men jag får inte det att funka....
                        min xbox blinkar rött och gult för att sedan stängas av....

hur ska jag löda d0 punkten....till en skruv?? vilken i så fall???

-------------
                        Martin

Comment

skruv som skruv, ta vilken du vill, det är bara en jordpunkt.

Comment

vitorm, jag lödde den egentligen inte till en skruv, jag försökte men hade lite svårt att få fast den så jag skruvade upp en skruv lite och satte den under skruven och skruvade fast (fungerar prima för mig iaf)

Jag har också en Philips spelare i min...

Comment

Mikey det framgår inte vilken av bilderna http://forum.psxcare.com/support/att...tachmentid=301 eller http://aladdinlive.com/Aladdin1.6b.jpg som du följde. Jag har samma problem och har provat allt utan att någonting fungerar...
                              Jag har en 1.6 excalibur fårn 11 augusti.

Comment

FEL -> http://forum.psxcare.com/support/att...tachmentid=301 <- FEL

RÄTT -> http://aladdinlive.com/Aladdin1.6b.jpg <- RÄTT

Löd efter http://aladdinlive.com/Aladdin1.6b.jpg och sätt D0 (moderkort) fast i en skruv så ska det fungera

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X