Det är samma *schema*som jag löder efter men bara flyttar D0 till en jordskruv på moderkortet,.. Senaste Xbox som jag lev idag var ett 09-10 Crystal, som går kanon,dock utan Livefunktionen.. Flacha om cippet och testa igen..funkar det inte då så är det bara lödningarna kvar som måste lödas på lite mer...
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Alladin funkar inte med chippet i men utan
Collapse
X
-
Okej, har satt D0 från moderkortet till en jordskruv. Får väll flasha chippet, har ingen aning om vad det är för BIOS på det nu, köpte det härifrån för 2 veckor sen eller nått. Satte inte i det förrens i helgen bara.
Har ingen programmerare så ja får väll lämna in det nånstans, eller kan ja skicka in det till psxcare så dom kan flasha det kanske?
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag gjorde som så att jag beställde en ny box från hansi och gänget... Fick bli en med Xenium ice denna gång... Jag gjorde ett litet experiment med mitt alladin... hehe ganska kul att se hur många grader det tålde innan det började smälta... Men smälte gjorde det... Muahahaha//Inte visste jag att det va så enkelt...
- Citat
- Flag
Comment
-
www.psxcare.com kanske
100 kr + frakt
något jag inte gillade med programvaran till programmeraren är att den säger inte att den är klar, den färgar bara alla rutor och sedan slutar den dra en massa CPU, inget meddelande eller nåt som visar på att det lyckades att lägga in BIOSet i chippet...
- Citat
- Flag
Comment
-
50:- + frakt, men dom är tillfälligt borta från webshoppen tills vi fått någon klarhet i vilka programmerare som fungerar med vilka chip osv. Just nu har vi super aladdin chip och super aladdin proggare (samt vanliga aladdin proggare) på lager, men vi har inte lyckats få någon av de proggare vi har att fungera med super aladdin. Däremot har vi kunder som får det att fungera. J-a soppa. Köp SmartXX istället :-)Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment

Comment