Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Starta med Alladin LIVE-kort inaktiverat hjälp!!!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

tack Yuz för svaret!

Comment

Original inlägg av trexen
      Ahh Underbart Yuz!

Fråga till: kan du förklara det där med "använd pinnarna blir lättar att göra 1.6 LPC Rebuild då"
      För på http://aladdinlive.com/Aladdin1.6b.jpg kan man inte se någon tillstymmelsa på lödstiften(pinnarna)
      www.chikuso.se/pinns.jpg

Comment

Original inlägg av arvdal
        tack Yuz för svaret!
        np m8 arrrrrrrr!

Comment

Original inlägg av trexen
          Ok.
          Sitter o löder nu o testar lite =) kanske inte så kanon bra men men.
          Jag får fel 16 när jag startar det tydligen dashboarden som är mupp. men hur vet jag att chippen är installerat rätt ??

På mitt gammla blir Xét Blåt med Aladin chipen vad blir det för färg med Super Aladdin Live ???
          rewrite:

om du lägger in M8plus_16.bin så kommer du se en råsa figur uppe i vänstra hörnet när chippet är igång
          Last edited by Yuz; 2004-11-16, 01:10.

Comment

Ahh nice! jo det där är klart det sitter så nu, + 4st kablar till olika punkter på moderkortet. men som sagt det kan vara så att det inte vinns något 1.bios på chippet så det är derför det förmodligen inte funkar.. har en 160Gb disk i oxå. och "SlaYers_EvoX_Auto-Installer_v2.6FINAL" cd. hoppas det där räcker.. men jag har ingen kabel hemma nu till att uppgradera chippet. får bli i morgon..

tack igen Yuz!

Comment

har du lött de 5 kablarna på undersidan av moderkortet sk "1.6 LPC Rebuild" ?

Comment

nix. hadde en Muppig Guide jag kollade efter. så nu har man säkert pajat massa grejer =) ska löda om allt i morgon igen o uppgradera chippet. så får vi se.. orkar inte koncentrera mig mer nu på lödningen.. can´t feel the force now =P

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X