Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ingen bild med chip - ibland :-(

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Tror inte att iden är bra och byta dina aladdin chip till nya likadana..
    Jag va å bytte några av mina chip, 6st, samtliga krånglade..
    Har testat löda x med D0, HD till GRD osv.. alla de olika förslag som finns där ute..
    Aladdin tillverkaren vet om detta själv, men olika ÅF har problem och få kontakt med dem tydligen, vilket betyder nog att de vet om det och vill ej svara på frågot inna de hittat en lösning,, förmodligen en ny chip.. SmartXX från PSX är nog och rekomendera..
    Ska vara en SmartXX Lite på väg också, har några och de har fungerat bra..
    Har lött en dussin v1.6 tillvänner med Aladdin tidigare utan problem, det är inte förra nu sista tiden problemen dykt upp..
    Vet inte riktig vad det beror på.. fick höra från en kille som moddar till flera olika åf i stkhlm om att han tror att det finns ytterligare ny model ute, en 1.6 som har samsung minnen , alltså man skulle kunna tro att det är en 1.6a men att något är ändå inte rätt till i dem...men som sagt bara hört rykten, vet ej om sant.. =/
    lägg några extra hundringarna på smartxx, verkkar som de är ändå värt det i slutändan.

Comment

Angående Aladdin

Har stoppat 5 st aladdin advance live i xboxar som alla var v1.6 nu på sista tiden.Alla har fungerat bra. Bara en dog vid flashning. Men jag lyckades flasha om den genom att först bota med en chip som fungerar och sedan under drift byta ut själva kretsen, och stoppa in det "döda" chipet. Då flashade jag med samma bios som misslyckades första gången, men det gick bra den andra gången. Aladdin programmerare fick jag inte igång. Har pratat med Psxcare och de lovade skicka returbrev så jag kommer nog att få en annan programmerare som jag hoppas kommer att fungera. Tidigare har jag haft problem med aladdin chip som fungerade ibland och ibland inte. De köpte jag på Dvd norden. Sedan handlade jag på Psxcare och hade inga problem. Nu säljer inte Psxcare aladdin längre så jag får byta leverantören...

Comment

Byt till DUOX2 chip istället så får du stabila prylar
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av radium
          Har lött en hel del nya v1.6 xboxar med olika typer chip, aladdin live, aladdin XT mm..
          Det har visat sig att de har problem med själva chippet..
          Har rotat runt en hel del i olika forum..
          Och det visar sig att det bara inte går och få en stabil v1.6 box med Aladdin chippen, det har något med 49LF020A kretsen och göra med som sitter i chippet.. dessa tillverkas tydligen i thailand eller nått och har dålig kvalite.. även de utan A på slutet..
          Vissa startar lite då och då utan bild , ibland med bild..
          Om den startade med chippet på men utan bild, så kunde jag sedan trycka på eject, då rebotade den och startade med evox bioset..
          Vissa xboxar blinkar bara till en gång när man vill starta med chippet på men sedan startar de med orginal bios igen..
          Det är tyvär bara och byta chip..
          SmartXX, Akira2 samt DuoX2 ska tydligen funkka bra, jag körde med Smartxx samt Akira2..
          En sak till, fick höra att om man har en bunt med Aladdin chip så kan vissa fungera och vissa inte i v1.6, jag hade 15st varav 3st fungerade i xboxarna, men vågade inte lämna dessa kvar så bytte till Akira2.
          Men alla dessa chip fungerar perfekt på 1.5 och tidigare modeller..
          Använde föjande bios EvoX_M8_v16_FC_06_Blue_256.bin
          Det var bara med det bioset som de fungera med, de 3st chip som jag kunde få i gång som de ska..
          Att det inte skulle gå att få en stabil v1.6 box med Aladdin chip vill jag nog inte hålla med om. De första v1.6 boxarna jag gjorde "MFD 040426" och ett trettiotal efter det, alla med Aladdin XT 4064 chip, har då fungerat utan problem, så vitt jag vet iaf. Jag kan hålla med om att vissa Aladdin chip beter sig konstigt i vissa v1.6 boxar, har numera gått över till DuoX 2 och har inte haft dessa no video/audio symtom ännu.........
          Använd SÖK Funktionen innan du postar en ny tråd. De flesta frågor finns redan besvarade i forumet.

Comment

Ju de e sant, går å få igång 1.6 med aladdin, men bara med vissa av chippen, eller hur man nu ska säga, hade en bunt sådana som sagt, provade alla, alla va fungerande chip men bara 3st fungerade på 1.6orna..
            Om man redan har en aladdin chip så kan man ju försöka byta ut den , men om man planerar på att köpa en ny så skulle jag avråda från aladdin just nu..

Comment

Jag köper fan hellre bingolotter än aladdinchip, ungefär samma "vinstchans" om man skall chippa 1.6r :-)
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

haha, helt sant Hansi=)
                Som sagt duox2 eller smartxx.. så slipper vi sådan här knas..
                Vet du något om Smartxx Lite chip Hansi? KOmmer ni ta in dem..??

Comment

Absolut inget knas.... Haft en massa såna här boxar... Slänger helt enkelt in en M8_16_LBA48_IGR_C-06 bios på dessa och efter detta har SAMTLIGA(28 st) chip fungerat perfekt, därimot har jag INTE lyckats få igång dessa chip med M8plus bios...
                  Skickar inte ut bioset via mail/msn eller liknande... Det FINNS på xbins FTP...
                  Respekt!!!
                  MvH: Tony
                  ------------------------
                  XBOX 1.6 Crystal,
                  Maxtor 250GB
                  Samsung DVD-rom
                  SmartXX using M8_16 bios
                  XBMC as dashboard.
                  LCD, ATA100 MOD, NEM-X-IR MOD, SPDIF, S-VIDEO, ILLUMINATON LOGO (BLÅ).

Comment

SmartXX lite är beställda och kommer strax efter nyår.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X