Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Alladin Advance 4064 problem med Xbox V1.6

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Alladin Advance 4064 problem med Xbox V1.6

Chippet startar bara igång ibland. Oftast får jag bara en svart bild.
    Lödningarna är ok. Provat lite olika ritningar,, i stort sätt samma resultat.
    Jag har provar att bygla X med DO = ingen skillnad. Vad kan felet vara,, kan det vara så att chippet inte fungerar med V 1.6?. Jag har chippat många gånger förut med det gamla kortet( 4 lödpunkter på chipets kort) och ädre Xbox versioner utan problem... Vad göra?

M8plus_16.BIN är en bios baserad på den senaste 5838 kärnan i MSdashen och funkar BARA på xboxar som är av vers 1.6-1.6B tetsa detta bios
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Se min förra tråd
      http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=19954

Det är troligtvis det problemet, och du har M8+, det funkar bra med gammla
      M8 bioset.

Comment

Tackar för råden. Jag lyckades flasha om Bios'et via Evox flash funktion ,,,men bara efter att jag ändrade/lade till i ini. filen med följande text Flash = 0xbf52,"SST - 49LF020A",0x40000
        Flash = 0xdab0,"SST - 49LF020A",0x40000
        Flash = 0xdab0,"Winbond W49V002A",0x40000
        Nu tror jag att chippet bootar rätt,,,det har nu fungerat på första försöket några gånger i rad....man hoppas.....vidare.

Comment

nääääääää,nu slutade det att fungera igen j-vla alaldin sk-t chip

Comment

Håller med...
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X