Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp! Felmeddelande kommer upp efter lödning..

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp! Felmeddelande kommer upp efter lödning..

Precis lött ihop xboxen med Alladin Super Live chipet och lite problem har uppkommit..När jag startar xboxen så kommer bara ett "ring kundsupport meddelande" upp. Vad har jag gjort fel?
    Ejectknappen reagerar inte längre, då startas bara boxen.Hjälp!!!
    Kan kablarna ha placerats fel?

Tack på förhand

något felmedelande numer
    "Alla vill leva länge... Men ingen vill bli gammal.."

Comment

Nej,står bara ta kontakt med supporten.Fattar inte riktigt..

Comment

Det står ett par siffor i övre vänstra hörnet som visar vad det är för fel....
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Nu står det 12..

Comment

har du bytt hdd för det första???
            i så fall har du lött fel på chippet för det e så om du tillexempel bara sätter i en ny hdd å inget chipp å startar kommer det upp eftersom att det inte fins nått på hdden så ja rekomenderar dig att löda om chippet men innan testa med orginal hdden först å se om det kommer upp den vanliga dachborden ellerhur det stavas!!!
            gör det det så har du LÖT fel!!!
            mvh mackan

Comment

12 = "kernel - DVD parameters (PIO/DMA)"
              kolla att alla sladdar till dvd:n är i förslagsvis

Comment

Jag fick det felet när jag lött en av pinnarna på pinheadern dåligt. Innan du löder om så kolla flatkabeln samt att inga pinnar där kabeln sitter är böjda.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X