Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Aladdin Advace XT - Utan BIOS

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Aladdin Advace XT - Utan BIOS

Brorsan köpte nyligen Xbox och beställde även ett Aladdin XT chip. Problemet är att det inte finns någonting på det, cromwel eller liknande.
    Men jag har fattat det som att det ska gå att fixa det genom att stoppa kretsen i ett fungerande chip som sitter i en annan xbox.
    Jag har tänkt köpa ett chip till min xbox så jag undrar om det fungerar med ett Duo-X2 chip härifrån eftersom Aladdin är slut.
    Kan någon ge en liten snabb och enkel förklaring hur man gör ifall det fungerar?

Japp det fungerar att hotswappa. Känns alltid lika farligt att rycka bort chippet varje gång =) Fast det fungerar.
    Så här gör jag på aladdin (gamla chippet = det som sitter i din polares box, nya chippet = ditt chip):
    1. Dra d0 till jord istället för till det gamla chippet
    2. Starta på en skiva som du kan flasha med (evox t ex. Lägg bioset du vill använda i bios katalogen på skivan innan du bränner den)
    3. Dra bort chippet från xboxen
    4. Ta en krokodil klämma och jorda BT på det nya chippet (i t ex chassit)
    5. Tryck dit d nya chippet
    6. Flasha

7. Om den inte stänger av sig själv gör det och återställ allt. Klart

Japp det fungerar finfint med Duox2

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
    Auto-Saved
    Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
    x
    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
    x
    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
    Working...
    X